Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Plan oszczędzania na fundusz dla dzieci

Napisany przez picotto
Cześć, przyznaję, że jestem dość początkujący w dziedzinie funduszy inwestycyjnych. Jednak ze względu na niskie oprocentowanie kont oszczędnościowych oraz artykuły medialne dotyczące bardzo dobrych możliwości oszczędzania w funduszach, zainteresowałem się tą tematyką. Moje dzieci otrzymują obecnie miesięcznie po 50 € na konto oszczędnościowe. Obecnie na tych kontach zgromadziło się odpowiednio 3500 € i 5700 €. Stopa procentowa spadła obecnie do 0,1%. Postanowiłem, że nie ma już sensu trzymać pieniędzy na kontach oszczędnościowych. Moja żona ma DWS-Toprente Dynamik, gdzie średnio co roku wypłacane są odsetki w wysokości 5-6%. Bardzo mnie to przekonuje. Poszukuję teraz dostawcy planu oszczędzania w funduszach. Każde dziecko otrzyma plan oszczędzania w funduszach, na który będę co miesiąc wpłacać po 50 €. Ryzyko powinno być niskie, a przynajmniej oszczędzone środki powinny móc zostać wypłacone. Pieniądze nie powinny być niemożliwe do wypłacenia przez długi czas. Roczne koszty również powinny być jak najniższe. Nie chcę ciągle zajmować się kupowaniem i sprzedawaniem, to powinien robić za mnie bank (tak jak w przypadku DWS). Zapoznałem się z informacjami w internecie i trafiłem na oferty firm Comdirect, ConsorsBank oraz Fonds Super Markt. Otrzymały one pozytywne opinie. Teraz stoję przed decyzją: Który dostawca oferuje to, czego szukam? Będę również wdzięczny za dodatkowe wskazówki.

Napisany przez 2titan1981