- pn paź 15, 2018 2:18 pm
Cześć wszystkim, jestem jeszcze stosunkowo niedawno zainteresowany tematyką finansów i to jest mój pierwszy post. Mam nadzieję, że wybrałem odpowiedni dział na forum. Zastanawiałem się trochę nad moją przyszłością finansową i chciałbym poznać wasze opinie i obawy na ten temat.
Jeśli chodzi o moje motywacje, na razie chcę po prostu oszczędzać kapitał i inwestować go w sposób, który pozwoli mi pasywnie uzyskiwać dodatkowe dochody i swobodnie decydować, gdzie, u kogo i ile pracować. Trochę inspirowałem się tzw. frugalistami.
O mnie:
Mam 20 lat, jestem studentem dualnym w dziedzinie informatyki
Mój plan:
Chcę oszczędzać część mojego obecnego wynagrodzenia za praktyki i później większe części mojej pensji, a także inwestować, na początek akumulacyjnie, aby generować kapitał. Moim celem jest zaoszczędzenie aż do 500 000[url]euro[/url] , a następnie zainwestowanie wszystkiego lub tylko częściowo w dywidendowe instrumenty finansowe, aby móc pracować w niepełnym wymiarze godzin lub finansować podróże itp. Przypuszczam, że podczas studiów mogę zaoszczędzić około 30 000 [url]euro[/url] , a następnie pozostawić jak najwięcej z moich 2200 [url]euro[/url] netto (szacunkowo). Zakładam, że będę w stanie odłożyć około 1000 [url]euro[/url] miesięcznie, plus wynagrodzenie za 13. i 14. pensję oraz zwroty podatków. W sumie mogę zatem osiągnąć około 1500 [url]euro[/url] miesięcznie. Planuję inwestować w akumulacyjne fundusze ETF lub akcje. Przyjmuję, że mogę uzyskać stopę zwrotu na poziomie 10% (może to być trochę zbyt optymistyczne). Zainspirowałem się na przykładzie ETF 110, który w ostatnich 5 latach średnio osiągał roczny zwrot na poziomie 10%. Warto dodać, że nie potrzebuję tych pieniędzy natychmiastowo, więc mogę je zostawić na kilka lat (i ponieść większe ryzyko?). Mając na uwadze te dane, w ciągu około 14 lat powinno udać się osiągnąć kapitał w wysokości 500 000 [url]euro[/url] (patrz obraz).
(https://www.zinsen-berechnen.de/fondsrechner.php)