Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Jak najlepiej zainwestować 30 000 euro? Kto może pomóc?

Napisany przez Rumpelwicht
Cześć - pierwszy post

Otrzymałem odprawę i chciałbym dobrze zainwestować część pieniędzy. Nie mam dużego doświadczenia w finansach, dlatego zwracam się tutaj do ekspertów i zainteresowanych:

"Dobrze zainwestować" oznacza: niskie do średniego ryzyka, jak największy zwrot z inwestycji oraz możliwość szybkiego dostępu do środków.

Sytuacja finansowa:

Akcje mojej dotychczasowej firmy o wartości 25000 [url]euro[/url] (chcę je przetrzymywać długoterminowo, to są prezenty w postaci akcji)
Mieszkanie własnościowe w Berlinie, cena zakupu 170000 [url]euro[/url], do 2041 roku płacę corocznie 9000 [url]euro[/url]
Allianz Index-Select, gdzie co miesiąc wpływa 350 [url]euro[/url], obecnie wartość to około 30000 [url]euro[/url]
https://www.allianz.de/vorsorge/vors...t/indexselect/

Mam też [url]kredyt[/url] w wysokości 17000 [url]euro[/url], oprocentowanie około 3,5% (czy to tak się mówi?)

Chciałbym zainwestować 30000 [url]euro[/url] z odprawy.

Co możecie polecić? A może powinienem skonsultować się z doradcą?

Dzięki
Andreas

Napisany przez 2titan1981
Co można dodatkowo spłacić w ciągu roku podczas [url]kredytu[/url]? Co związane z mieszkaniem? Jeśli musisz zapłacić więcej odsetek od [url]kredytów[/url] niż odsetek od twoich inwestycji, zazwyczaj lepiej jest spłacić długi najpierw.

Jeśli akcje wypłacają dywidendę, a depozyt, na którym się znajdują, jest bezpłatny, można je zachować. Jeśli zysk można osiągnąć tylko poprzez wzrost kursów, zwykle lepiej jest je sprzedać po wysokich cenach. Jeśli opłaty za depozyt wynoszą >30€, rozważ zmianę depozytu.

Twój cel, który jest łatwo dostępny i ma niskie do średniego ryzyka, to [url]lokata[/url] terminowa.

Napisany przez Birgit