Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kto ma dobre doświadczenia z dostawcami kredytów? Kto działa rzetelnie i jest godny polecenia? Na rynku krąży wielu lichwiarzy.

Re: Obliczenia odsetek, mój kredyt, proszę o krótką pomoc.

Napisany przez Aquaaa
Cześć wszystkim,

z powodów finansowych zamówiłem kartę kredytową Consors Finanz Mastercard z oprocentowaniem 15,9%.

Wyczerpałem limit karty w pełni, czyli 4000 €!

Podawałem, że będę spłacał co miesiąc 200 €!
(ale z mojego konta zostało obciążone 300 € jako pierwsza rata)

Ile dokładnie zapłacę z odsetkami? Czy to nie będzie 100 [url]euro[/url] miesięcznie?

Muszę przyznać, że nie znam się zbyt dobrze na całym tym odsetkowym bałaganie.

Dziękuję za pomoc!

Napisany przez 2utopus
Jeśli chcesz spłacić tylko 200 € z 4000 €, oznacza to tylko 5% miesięcznie.

Oto obliczenie odsetek:

4000 € * 15,9 / 100 = 636 € odsetek (ale rocznie)

636 € / 12 miesięcy = 53 € odsetek miesięcznie.
(Bez odsetek skumulowanych)

Osobiście zalecam jak najszybsze spłacanie jak największej części tej kwoty i przeniesienie się na tańszy [url]kredyt[/url].
(Oprocentowanie debetu w koncie bieżącym lub jeszcze lepiej [url]kredyt[/url] ramowy lub [url]kredyt[/url] ratalny - zazwyczaj powinny być tańsze - ale nie pozwól sobie wcisnąć niepotrzebnych ubezpieczeń od ryzyka).

Napisany przez Dante
Sprawdź w umowie, czy jest tam mowa o wysokości raty i minimalnym wskaźniku procentowym.

Często karty kredytowe ratalne mają ustaloną przez Ciebie ratę spłaty, dopóki ta jest poniżej minimalnej stopy spłaty. W rezultacie przy pełnym wykorzystaniu karty rata może być wyższa.

Napisany przez 2utopus