Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Renta podstawowa z 15% rocznymi kosztami

Napisany przez Bratwurstfan
"Cześć,

jestem zupełnie nowy w temacie - dotychczas zawsze korzystałem z porad - i dlatego nie do końca potrafię poprawnie nazwać kilka terminów zawodowych. Mam nadzieję, że mimo to będę zrozumiały.

Aktualna sytuacja:

Stan kapitału na dzień 31.12.16 wynosi 39.400€

Wpłaty w 2017 roku: 21.000€

Koszty ubezpieczenia na życie: - 1.117,80€

Dochody w 2017 roku: 1.174€

Koszty zakończenia i dystrybucji w 2017 roku -2.548€

Koszty administracyjne w 2017 roku: - 742,06€

Na koniec 2017 roku wykonano jednorazową wpłatę w wysokości 13.000€.

Przy wpłatach w wysokości około 21.000€ w 2017 roku, koszty w 2017 roku wyniosły prawie 2.300€.

Mój [url]doradca[/url] tłumaczy, że ta kwota głównie wynika z tej specjalnej wpłaty. Nie ma dokładnego rozdziału. Po moim telefonie (i mailu) firma ubezpieczeniowa odpowiedziała, że nie ma obowiązku ujawnienia tych informacji.

Mój [url]doradca[/url] również wskazuje na wysoki zwrot podatkowy (dochód >100.000k rocznie, single), dzięki czemu mimo wszystko mam dobrą ofertę.

Gwarantowany współczynnik emerytalny (związany z funduszem) wynosi około 41 (umowa z 2007 roku), dotąd nie udało mi się znaleźć klauzuli powierniczej.

Chciałem początkowo przekształcić część (50%) na [url]ubezpieczenie[/url] konwencjonalne, co mój [url]doradca[/url] uznał za odpowiednie. Przekształcenie wydaje się być bezpłatne (nie wiem obecnie, jakie opłaty pójdą na rzecz pośrednika).

Dziś w umowie czytam, że przekształcenie następuje według obowiązujących w dniu przekształcenia obowiązujących zasad obliczeń.

Czyli zamieniam współczynnik emerytalny 40 na dzisiejszą standardową stopę odsetkową w nowych umowach?