Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Tania platforma ETF dla wysokich rat oszczędnościowych.

Napisany przez titus9191
Cześć wszystkim, Jestem początkującym inwestorem w obszarze ETF-ów i szukam konta, które jest najtańsze dla regularnych wpłat powyżej 10 000 €. Po początkowych poszukiwaniach wiele kont (np. onVista) ma limity na miesięczne wpłaty, a zwykłe banki detaliczne są bardzo drogie ze względu na prowizje. Chciałbym ponadto dokonać większej jednorazowej wpłaty obok regularnych wpłat. Czy ktoś zna konto, które byłoby na to dobre i niezbyt drogie? Pozdrowienia

Napisany przez Dante
DKB oferuje stawki oszczędzania do 100 000 € za opłatą 1,50 € za każdą ratę oszczędnościową oraz opłatę stałą w wysokości 10 € za jednorazowe wpłaty od 10 € do 10 000 €, a powyżej 10 001 € - opłatę 25 €.

Napisany przez titus9191
Dzięki Dante, poszło szybko! Obecnie przyglądam się tabeli relacji ceny do jakości. Poza tymi kosztami, jak zrozumiałem, występują tylko zewnętrzne opłaty. Czy dobrze zrozumiałem, że będą one takie same dla wszystkich dostawców i będą dotyczyły tylko konkretnego ETF-a?

Napisany przez Dante
Myślisz o TER? Powinny być takie same u każdego dostawcy, ponieważ są to bieżące koszty ETF-ów i niezależne od brokera.

Napisany przez Cici
titus9191 pisze: Jestem początkującym w dziedzinie ETF-ów i szukam platformy, która jest najtańsza dla miesięcznych spłat powyżej 10 000 euro.
Przy tak wysokich wpłatach kwotowych, długoterminowo tańszym rozwiązaniem byłoby bezpośrednie inwestowanie w akcje pojedyncze. Nawet jeśli ETF ma tylko TER 0,2%, to rocznie za każdą spłatę kwoty 20 euro będą naliczane bieżące opłaty. Wraz ze wzrostem cen te koszty będą dalej wzrastać. Natomiast w przypadku akcji pojedynczych koszty występują tylko raz przy zakupie.

Napisany przez titus9191