Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Książeczka oszczędnościowa dla początkujących.

Napisany przez derUnwissende
Cześć, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, co to są książeczki oszczędnościowe? Jestem zupełnie nowy w świecie finansów. Od pewnego czasu mieszkam z rodzicami i mam teraz konta w różnych bankach. Po połączeniu wszystkich kont okazało się, że mam 11 kont. Pomyślałem, że skorzystam z internetu i poszukam banku z najlepszymi warunkami, czyli najwyższymi oprocentowaniami. Ponieważ chcę wypłacić pieniądze w dowolnym momencie i nie interesuje mnie spekulacja, to chyba tylko książeczka oszczędnościowa, zgaduję. To, co mnie tutaj zaskakuje: Co oznaczają okresy wiązania? Czy to po prostu oznacza, że muszę prowadzić konto przez X lat, niezależnie od wysokości salda? lub z jakąś określoną sumą?? Oprocentowanie zmienne i stałe? Hm? Co jest lepsze? Czy są jeszcze jakieś inne rzeczy, o których powinienem pamiętać? _______ To by było na tyle, hehe, bardzo dziękuję za pomoc!!!

Re: Książeczka oszczędnościowa dla początkujących.

Napisany przez ProperSoul