Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Czy opłaca się rezygnować z ubezpieczenia na życie po 18 latach?

Napisany przez Momoo
Cześć,

od około 18 lat wpłacam składki na ubezpieczenie na życie z częścią kapitałową. Zostało jeszcze 22 lata. Zastanawiam się, mimo że nie mam dużo pojęcia, nad wypowiedzeniem tego ubezpieczenia i zainwestowaniem pozostałych pieniędzy w fundusze ETF. Trochę się na tym znam i od pewnego czasu inwestuję. Wiem, że istnieje większe ryzyko (przynajmniej tak mi się wydaje, skoro ubezpieczenie na życie działa na zasadach funduszu). Jednak irytuje mnie to, że tak wiele pieniędzy z moich składek idzie na opłaty administracyjne. Z drugiej strony, wartość zrealizowania wcześniejszego wykupu jest niska. Jak wspomniałem, nie znam się na tym i nie wiem, czy to głupi pomysł. Nie mam również pomysłu, kogo można zapytać w tej sprawie i mam nadzieję znaleźć tutaj pomoc!

Serdecznie dziękuję

Momoo

Napisany przez 2utopus
Ile łącznie wpłaciłeś i jaka jest obecna wartość wykupu? Jaka suma gwarancyjna ma zostać wypłacona po 40 latach - jak wysokie są obecnie świadczenia niegwarantowane? Potrzebujesz ochrony ubezpieczeniowej? Jaki jest stopień oprocentowania gwarantowany? Czy to ubezpieczenie na życie bezpośrednie? Wykorzystałeś już swój limit zwolnienia podatkowego dla oszczędności (801€) i dlatego zdecydowałeś się na ubezpieczenie?

Napisany przez bruno68
Cześć Monoo,

no cóż, co można by o tym powiedzieć? Oto fragment odnośnie tego:

..
Produkty dla różnych celów oszczędzania
Aby móc porównać oba produkty pod kątem kosztów, zarówno okres oszczędzania, jak i okres emerytalny muszą być uwzględnione.