Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Porady dotyczące mojego planu inwestycyjnego.

Napisany przez WorldView
Hej wszystkim!

Jestem nowy w świecie finansów i chciałem zebrać kilka wskazówek dotyczących mojego planu inwestycyjnego.
Podstawowe dane o mnie:

Mam 27 lat, moja narzeczona 25 lat.
Razem mamy 1000€ miesięcznie, które obecnie trafiają na osobiste konto bankowe.
Od czasu do czasu musimy sięgnąć do oszczędności na większe wydatki, na przykład na naprawę samochodu lub nowy płot w ogrodzie, ale zazwyczaj zostaje to nietknięte.
Nie musimy kupować domu, ponieważ odziedziczyłem jeden.

Teraz co do mojego planu inwestycyjnego:
Chciałbym zainwestować część tych 1000€ w fundusze/ETF-y.
Początkowo myślę o 200€.
Chciałbym zainwestować po 100€ w następujące fundusze:
1. DWS Top Dividende LD
https://www.dws.de/aktienfonds/de000...-dividende-ld/
2. Amundi MSCI World ETF C
https://www.finanzen.net/etf/amundi-...c-lu1681043599

Dodatkowo zastanawiam się nad dodatkowymi 50€ w nieco bardziej ryzykowny fundusz technologiczny, na przykład:
https://www.finanzen.net/fonds/black...2-lu0376438312
Mimo że z moją obecną wiedzą amatora myślę, że amerykańskie firmy takie jak Apple i Tesla są przereklamowane ze względu na ogromne różnice między dywidendami a cenami akcji, co może oznaczać nadchodzący kryzys, ale nie mam pojęcia, czy to prawda.

Czas trwania inwestycji wyniósłby od 20 do 35 lat.
Wybrałem nowego SmartBrokera jako brokera, ponieważ warunki dla funduszy/ETF wydawały się całkiem dobre.
https://smartbroker.de/

Co sądzicie o tym?
Czy kwoty 200/250€ są za małe/duże?
Czy fundusze są dobre?

Z chęcią przyjmę kilka wskazówek, dzięki

Napisany przez EgonO