Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Finansowanie mieszkania własnościowego za pośrednictwem kredytu i umowy oszczędnościowej na budowę? WHEN Oferta kredytowa Ing+BHW)

Napisany przez notice
Witam wszystkich,

Jestem całkowitym nowicjuszem w dziedzinie nieruchomości i finansowania. Mimo to właśnie zamierzam sfinansować zakup własnego mieszkania. Zgromadziłem różne oferty i jestem bardzo zafascynowany następującą wersją (pierwsze wrażenie + nowicjusz). Chodzi o połączenie kredytu i umowy oszczędnościowo-budowlanej, która przejmuje resztę zadłużenia z kredytu i działa równolegle. Po nieco poszukiwaniach w internecie, mam teraz pewne wątpliwości, czy taka kombinacja jest dobrym wyborem. W szczególności często odradza się takiego wysokiego kwotowo kontraktu oszczędnościowo-budowlanego (180.00,00€). Co sądzicie o takim połączeniu? Czy raczej zdecydowanie odradzacie takie połączenie?

Cena zakupu: 235.000,00€
Koszty dodatkowe: 29.281,00€
Wkład własny: 29.281,00 €
------
Kredyt (Ing):
Okres kredytowania: 20 lat
Miesięczna rata: 503,29€ (307,46 początkowe odsetki 195,83 początkowa kapitałowa)
Oprocentowanie nominalne: 1,57%
Efektywne oprocentowanie: 1,60%
Pozostałe zadłużenie: 179.826,54 €
------

Bauspar (BHW):
Suma: 180.000,00€ (opłata za zawarcie umowy oszczędnościowo-budowlanej wynosi 1% i jest zawarta)
Saldo przy przydziale: 82.803,60 €
Pożyczka budowlana: 97.196.40 €
Taryfa: 1,25
Kapitalizacja odsetek: 789,94 €
W tym podatek od zysków kapitałowych: 208,34 €
Miesięczny wpłata/spłata (od 31.08.2020 do 31.05.2040): 186,00€ (20 lat)
Roczna wpłata/spłata (od 01.04.2021 - 01.04.2040): 2000€
Miesięczna wpłata/spłata: 800,00 € (od 30.06.2040 - 31.03.2051)

Całość:
Miesięczne obciążenie: 186,00 € (Bauspar 31.08.2020 - 31.05.2040)
Miesięczne obciążenie: 503,29 € (kredyt do 01.10.2020 - 30.09.2040)
--