Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Czy pozostawić istniejące ubezpieczenie bezpośrednie czy przenieść je?

Napisany przez regenbogenflagg
"Cześć wszystkim,

jestem nowy w forum i mam nadzieję na inspiracje dotyczące tematu, który mnie nurtuje. :-)

Kilka lat temu zacząłem porządkować swoje finanse (inwestuję w ETF-y, akcje pojedynczych firm i P2P; część bez ryzyka jako [url]lokata[/url] terminowa). Tylko z ubezpieczeniami wciąż mam trudności. Może ktoś mógłby mi dać wskazówkę lub swoją ocenę:

Mam po 30-tce i od 2011 roku regularnie opłacam [url]ubezpieczenie[/url] Allianz Direct Direct Classic - jednak tylko symbolicznie z tytułu pracowniczych świadczeń pozapłacowych. Mój pracodawca opłaca pełne 40 EUR/mies. Dodatkowo co miesiąc wpłacam swój własny rosnący roczny wkład obecnie około 10 EUR. Emerytury mają zacząć się w jesieni 2047 roku, czyli za 37 lat. Obecnie gwarantowana emerytura wynosi 90 EUR/miesiąc + udział w nadwyżce zysków.

Ogólnie rzecz biorąc, nie jestem zwolennikiem długoterminowych ubezpieczeń na życie, ale tamten [url]ubezpieczenie[/url] zdecydowałem się jednak wykupić. Pomimo że uważam się za dość inteligentnego :-), obecnie nie mam pojęcia, czy powinienem kontynuować opłacanie ubezpieczenia, je zrezygnować (wiem, że nie jest to takie proste) czy też może pozostawić je w spoczynku i zamiast tego zainwestować swoje środki pozapłacowe w ETF, na które będę mógł sięgnąć po każdych siedmiu latach. Jeśli zacznę płacić składki, otrzymam 26 EUR/miesiąc od 2047 roku. Po prostu nie jestem pewien, czy [url]ubezpieczenie[/url] to jest opłacalne czy też nie, jak to najlepiej obliczyć oraz jaka jest najrozsądniejsza decyzja, ponieważ stawiam na prostotę.

Czy ktoś z Was jest w podobnych rozważaniach lub może mi dać ogólne wskazówki/sugestie?

Dziękuję i pozdrawiam"