Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Plan oszczędnościowy ETF potrzebuje pomocy.

Napisany przez ProWiemer
Cześć drogie forum, od kilku miesięcy regularnie odkładam 300 € miesięcznie na ETF-y i aktualnie zdecydowałem się na następujące: ISHSIII-CORE MSCI WLD DLA - IE00B4L5Y983 = 150€ ISHSVII-CORE S+P500 DLACC - IE00B5BMR087 = 100€ IS C.MSCI EMIMI U.ETF DLA - IE00BKM4GZ66 = 50€ Moim celem jest osiągnięcie wysokiej stopy zwrotu w długim okresie. Czy ten plan oszczędzania jest odpowiedni, a podział wpłat jest w porządku, czy ktoś ma pomysł na lepsze połączenie? Jak już powiedziałem, jestem nowicjuszem w tym temacie i trochę się zorientowałem, po czym wybrałem powyższe trzy. Jestem jednak otwarty na wszelkie sugestie, ponieważ mogę łatwo zmienić zdanie, ponieważ nie wpłacam na to jeszcze tak długo. Z góry dziękuję za wsparcie i pomoc.

Napisany przez 2utopus
Byłoby bardziej przyjazne dla użytkownika, gdybyś napisał odpowiednie oznaczenia/indeksy/etc.
(Dlaczego każdy ma samemu wyszukiwać te informacje, skoro Ty powinieneś je mieć - przynajmniej ja nie znam wszystkich WKN.)

Dlaczego właśnie 3 różne - czy nie wystarczyłby światowy ETF?

Napisany przez ProWiemer
Okay, dzięki za wskazówkę, teraz dodałem oznaczenie przed tym. A co do Twojego pytania dlaczego 3 sztuki, przeczytałem na wielu stronach, że warto trochę szerzej rozłożyć ryzyko, dlatego wpadłem na ten pomysł.

Napisany przez ZehWeh
Nie poszerzasz tego bardziej, ale nadajesz większe znaczenie USA. Porównaj po prostu, jakie pozycje są w Core World i w S&P500.

Napisany przez 2titan1981
W takim przypadku wystarczyłby fundusz obligacji. Chyba że masz większy portfel > 50.000€.

Napisany przez ProWiemer