Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Uwzględnienie własnej pracy w kalkulacji budżetu budowy.

Napisany przez ADMCI4
Mam 39 lat i pracuję jako elektryk w firmie. Teraz ja i moja żona postanowiliśmy zbudować Dom na odziedziczonym terenie. Aby uzyskać finansowanie od banku, konieczne jest podanie przewidywanych kosztów budowy, aby móc przedstawić kalkulację. Ponieważ jestem w stanie samodzielnie zająć się elektryką w domu, chciałbym wiedzieć, czy mimo to muszę podać koszty, czy też należy uwzględnić tylko koszty materiałów. Czy ktoś miał podobną sytuację?

Napisany przez MThiemann
Cześć Strommann, Powinieneś uwzględnić nie tylko koszty materiałów, ale także wartość Twoich prac własnych w zestawieniu kosztów ogólnych. Ponieważ wartość Twojego domu również wzrasta, nawet jeśli prace są wykonane przez Ciebie. Co więcej, istotne dla banków wskaźniki wsparcia finansowego poprawiają się, ponieważ prace własne są oceniane jako kapitał własny. Zazwyczaj prowadzi to do niższej stopy procentowej dla Twoich pożyczek. Jeśli zleciłbyś prace zewnętrznym fachowcom, musiałbyś również pokryć koszty robocizny. Tutaj znajdziesz narzędzie do obliczeń, które można wydrukować, które pomoże Ci w określeniu kosztów ogólnych oraz tutaj znajdziesz drukowalny formularz (plik pdf), jeśli potrzebujesz szczegółowego zestawienia kosztów ogólnych, w tym kosztów robocizny i materiałów. Ten sam formularz dostępny jest również jako plik Excel do pobrania na mojej stronie internetowej, jeśli wolisz wprowadzać dane na komputerze. Pozdrawiam M. Thiemann

Napisany przez ADMCI4