Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Czy opłaca się mieć ubezpieczenie emerytalne Riesterrente?

Napisany przez michaa
Jestem studentem dualnym i ponad rok temu podjąłem decyzję o założeniu konta emerytalnego Riester. Wiem, że to trochę późno, ale teraz zacząłem się tym interesować i zastanawiam, czy to w ogóle ma sens. Państwowe wsparcie zawsze brzmiało zachęcająco, ale... Obecnie wpłacam miesięcznie 25€, otrzymałem 375€ wsparcia, ale opłaty za założenie i zarządzanie wyniosły również 100€ w zeszłym roku. Co jeszcze musicie wiedzieć, aby stwierdzić, czy to ma sens? Co sądzicie ogólnie o koncie Riester? Co powinienem zrobić? Kontynuować oszczędzanie czy wycofać się? Słyszałem również, że opłaca się to dopiero, gdy ma się co najmniej 2 dzieci...

Napisany przez 2titan1981
Ja bym to zrobił. Najpierw ustal to.

Czy 70 do 80% netto? Tak / nie?
Inne oszczędności? Aktywne / pasywne
Fundusz awaryjny 4-6 pensji netto?
Na początku zapytaj siebie co chcesz zrobić - czy planujesz wyjechać za granicę po studiach? Jeśli tak, na stałe? Czy Rysie tam działa? Czy otrzymujesz wsparcie?
Które dokładnie Rieser? Towarzystwo, nazwa taryfy

Jeśli jeszcze nie zrobiono niczego, ubezpieczenie od utraty zdolności do pracy i fundusz awaryjny są pierwsze.

Następnie możesz zająć się emeryturą po studiach. Jeśli do tej pory pozostaje Ci pieniądze, po prostu zainwestuj je bezpłatnie w pasywny ETF na światowy indeks do maksymalnie 15 € rocznie. Wykorzystaj ten czas, inwestując bezpiecznie i dobrze, aż podejmiesz decyzję. Wszystko inne to bzdura.

A jeśli odzywa się Bruno, który dużo pisze, dużo nieprawdy bez treści, to prowadzi sztuczkę, żeby każdemu wystraszyć i potem go okraść.

Napisany przez 2utopus