Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Kupno domu - bezpieczna inwestycja czy ryzyko?

Napisany przez Helga
Cześć,

Chciałbym zapytać o opinię na temat zakupu domu.

Mój syn wybrał nieruchomość, którą chce nabyć. Ja nie mam zbyt dużego doświadczenia w tej dziedzinie i chciałbym otrzymać realistyczną lub ogólną ocenę, czy zakup jest możliwy bez problemów czy też niesie za sobą istotne ryzyko.

Motywacją jest fakt, że wiele lat temu (w innej sprawie) źle doradził mi bank, przez co straciłem dużo pieniędzy, i chcę mu to oszczędzić.

Wiem, że ocena może być tylko ogólna, ponieważ nie mam wszystkich danych pod ręką, proszę więc, nie osądzaj mnie z tego powodu.

Z góry dziękuję.

Teraz kilka informacji, które mam:

- Dom jednorodzinny w pobliżu Augsburga
- Cena zakupu 530 000 złotych
- brak pośrednika
- Ogrzewanie olejowe
- około 165 metrów kwadratowych
- Wymagane remonty około 45000 złotych
- Wkład własny około 65000 złotych

Informacje o rodzinie:

- Małżeństwo w wieku 38 i 34 lat
- 2 dzieci, 12 i 7 lat
- 1 owczarek niemiecki, 1 kot
- Dochód netto 5600 złotych, wliczając zasiłki rodzinne
- Poziom życia byłbym skłonny określić jako lekko podniesiony, bez dokładnych informacji (sportowe auto, jedzenie, wakacje). Żona jest raczej skłonna do konsumpcjonizmu.

Bank:

kredyt w wysokości 3,75% na 10 lat

Niestety, nie mam więcej informacji, ale być może ktoś, kto zna się lepiej ode mnie, mógłby dać ogólną ocenę, czy to nie powinno stanowić problemu, czy też niesie za sobą duże ryzyko.

Z góry serdecznie dziękuję !!!!

Napisany przez 2utopus