Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Czy jestem zobowiązany złożyć zeznanie podatkowe od zysków z P2P?

Napisany przez Devcraft
Cześć,

mam 19 lat, jestem uczniem i nie mam żadnych dochodów poza darowiznami od moich rodziców. Chciałbym teraz zacząć inwestować i odkryłem dla siebie pożyczki P2P. Obecnie zainwestowałem małe sumy w Mintos i Bondoro Go and Grow. Wiem, że nie muszę płacić podatku od zysków kapitałowych, jeśli kwota ta nie przekroczy 1000 euro rocznie. Ponieważ dopiero zacząłem, jestem daleki od tej kwoty.

Moje pytanie brzmi czy muszę teraz złożyć deklarację podatkową, nawet jeśli nie planuję wypłacać żadnych zarobionych pieniędzy, czyli po prostu będę trzymać je na koncie Mintos/Bondora.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

Pozdrawiam

Napisany przez Cici
Devcraft pisze:
Moje pytanie dotyczy teraz, czy muszę teraz złożyć zeznanie podatkowe, nawet jeśli planuję nie wypłacać nic ze zarobionych pieniędzy, czyli po prostu zostawić pieniądze na koncie Mintos/Bondora.

Z mojej wiedzy wynika, że złożenie zeznania podatkowego (oprócz innych przypadków, które prawdopodobnie Cię nie dotyczą) jest obowiązkowe tylko wtedy, gdy Twój dochód przekracza kwotę wolną od podatku. W tym roku wynosi ona prawie 11 000 euro. Jeśli te platformy same odprowadzają podatek od zysków kapitałowych, tak jak robią to na przykład krajowe banki, to nawet jeśli przekroczysz kwotę wolną od podatku, nie będziesz zobowiązany do złożenia zeznania, ponieważ podatek od tych zysków został już całkowicie odprowadzony.

Jako dodatkowa uwaga, przychody są uważane za podlegające opodatkowaniu w chwili otrzymania. Zaraz po zaksięgowaniu przychodów na Twoim koncie, muszą one zostać opodatkowane. Moment wypłaty nie ma znaczenia. Pozostawienie pieniędzy na koncie w celu uniknięcia opodatkowania nie działa.

Napisany przez bruno68
@Cici,