Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Masz wiedzę na temat rynków? Jak wpływają one na giełdę? Jakie są przyszłe trendy gospodarcze? Na tym forum możesz wymieniać się poglądami z innymi użytkownikami.

Re: Kiedy zainwestować/całe majątek w TR ze względu na odsetki

Napisany przez Nils67
Cześć,

Jestem nowy w świecie inwestycji i planuję wkrótce zainwestować po raz pierwszy.

O sobie: Jestem jeszcze uczniem, mam pełnoletność, mam zamiar studiować i nie mam stałych dochodów (poza kieszonkowym).

Chciałem początkowo zainwestować tylko w ETF-y, zaczynając od SPDR MSCI World lub Vanguard FTSE All-World (kapitalizujących). Oprócz jednorazowej wpłaty poprzez plan oszczędnościowy. Wkrótce, gdy będę trochę bardziej zaznajomiony z tematem, chciałbym uzupełnić swoje portfolio na przykład o STOXX Europe 600, NASDAQ 100 lub podobne (wiem, że zwiększę w ten sposób ryzyko koncentracji). Jednak nie wiem jeszcze dokładnie, kiedy będzie właściwy moment na pierwszą inwestycję, chociaż przy moim budżecie nie powinno to być szczególnie istotne. Więc czy teraz jest odpowiedni moment, czy można spodziewać się lekkiego spadku cen akcji?

Chciałbym też wiedzieć, czy ma sens przeniesienie większości mojego majątku na moje konto w Trade Republic, aby skorzystać z 3,75% oprocentowania, chociaż nie znam argumentów przeciw. Niemniej jednak, mimo wszystko byłoby to dziwne uczucie.

Zmiana na Scalable Capital lub innych brokerów byłaby również możliwa, ponieważ jeszcze nic nie zainwestowałem.

Pozdrowienia,

Nils

Napisany przez ZehWeh
Czy twoje majątek przekracza 100 000€? Zazwyczaj to jest granica ze względu na ochronę depozytów. Pieniądze zainwestowane w ETF-y nie są wliczane do tego limitu, uważane są za majątek specjalny.