Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Czy lepiej złożyć dobrowolne zeznanie podatkowe, czy też nie?

Napisany przez ADMCI4
Dobry wieczór, niestety nie znam się zbyt dobrze na sprawach finansowych, dlatego zwracam się do was. Zarabiam około 1400 EUR brutto i nie mam dużych wydatków. Mimo to niedawno moja przyjaciółka poradziła mi, żebym zrobiła zeznanie podatkowe, być może mogę dostać coś zwrotu. Jednakże boję się, że w przypadku ewentualnego nadpłacenia podatków. Czy to jest możliwe, nawet jeśli składam zeznanie dobrowolnie? Jakie są moje szanse na rzeczywisty zwrot podatku? Może macie dla mnie jakąś radę. Serdeczne podziękowania, Ancor666

Napisany przez PI112
Cześć Ancor, Nie jest możliwe stwierdzenie, czy otrzymasz zwrot podatku, czy nie. W każdym razie nie tutaj, na forum, i na podstawie tak skąpych informacji. Może zapytaj w znajomym kręgu, czy ktoś ma program do rozliczeń podatkowych. Osobiście polecam WISO Sparbuch. Po wprowadzeniu swoich danych dostaniesz dość dokładną szacunkową kwotę podatku. Następnie będziesz mógł podjąć decyzję. Pozdrowienia, Chris

Napisany przez ADMCI4
Zapytaj najpierw swojego pracodawcę, czy nie wykonuje on już automatycznego rozliczenia rocznego podatku dochodowego. Warto byłoby spróbować w każdym razie. Płacisz podatek kościelny? Często można go odzyskać....

Napisany przez PI112