Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące innych form finansowania, leasingu, oszczędzania na budowę domu, narzędzi finansowych itp.

Re: Student pracujący na zlecenie oraz zatrudniony na umowę o pracę.

Napisany przez Beginner
Hej wszystkim. Studiuję od kilku lat i zawsze pracowałem trochę obok. Dotychczas nie było z tym problemu, ponieważ zawsze mieściłem się poniżej kwoty wolnej od podatku w wysokości 766x € i dlatego nigdy nie miałem problemów z podatkami. W roku 2009 coś się zmieniło: Pracuję jako student pracujący i zarabiam między 600 a 1000 € miesięcznie. Ponadto działam jako freelancer dla firmy jako jednoosobowa działalność gospodarcza, gdzie pracuję w dziedzinie usługowej i świadczę wsparcie, zarabiając także około 300 - 400 €. Zastanawiam się teraz, dlaczego moja praca jako student pracujący i praca jako freelancer są sumowane dla kwoty wolnej od podatku? Jeśli ktoś jest całkowicie samodzielny, to nie płaci się jednak podatku dochodowego, a jedynie podatek VAT, jeśli przekroczy się określoną kwotę. Właściwie powinna być brana pod uwagę tylko moja praca jako student pracujący dla kwoty wolnej od podatku, a nie moje działalności samodzielne/freelancerskie, czyż nie? Jestem nieco zdezorientowany, ponieważ jeśli ktoś jest całkowicie samodzielny, to nie płaci się podatku dochodowego, lecz opodatkowuje się dochód (jeśli przekroczy się pewną kwotę, coś w okolicach 24000?), oraz płaci się miesięcznie podatek VAT pobrany od urzędu skarbowego, jednak nie istnieje kwota wolna od podatku w wysokości 7668 €, której przekroczenie wymagałoby dodatkowego zapłacenia podatku dochodowego, czyż nie? Co w ogóle mogę zrobić, aby zwiększyć kwotę wolną od podatku. Wiem, że są koszty podróży, koszty reklamowe i coś, co nazywa się zabezpieczeniem zdrowotnym, z czym jednak mało mogę zrobić. Teoretycznie powinno być mi także możliwe odliczenie notebooka lub innego urządzenia dla mojej działalności freelancerskiej, pra