Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych tematów związanych z finansami.

Re: Początkujący - Finanse i ubezpieczenia

Napisany przez sambalOlek
Cześć, Jestem dość nowy w sprawach finansów i ubezpieczeń, chociaż już od 10 lat pracuję w Niemczech. Czy mógłbyś mi dać kilka wskazówek, co mogę zrobić ze swoimi pieniędzmi? 1. Mieszkam i pracuję w Sachsen 2. Wynagrodzenie brutto wynosi 42-45 tysięcy euro rocznie (pensja, premia) 3. Jestem singiel, mężczyzna 4. Pracodawca oferuje 40€ na świadczenia majątkowe 5. Pracodawca oferuje prywatne ubezpieczenie emerytalne 6. Mam klasyczne oszczędności mieszkaniowe w LBS (25 tysięcy euro). Obecnie trwa 6 lat. Kiedyś założyłem oszczędności mieszkaniowe ze względu na VL, chociaż nie zamierzam budować mieszkania/domu. 7. Mam ubezpieczenie domowe/odpowiedzialności cywilnej. Moje obawy dotyczą głównie punktu 5 i zabezpieczenia emerytalnego typu Riester. Co jest lepsze? Nie jestem Niemcem, a jeśli może się zdarzyć, że wyjadę gdzieś przed ukończeniem 60 lat, jak działa prywatne ubezpieczenie emerytalne lub Riester? Jakie inne opcje mam? Dziękuję

Re: Początkujący - Finanse i ubezpieczenia

Napisany przez MaklerHH
Cześć sambalOlek, Myślę, że konieczna jest tutaj podstawowa konsultacja, ponieważ trzeba omówić kilka finansowych kwestii. Znajdź brokera ubezpieczeniowego i przygotuj się na spędzenie wystarczająco dużo czasu. To na pewno będzie długie spotkanie... Wybór formy zabezpieczenia emerytalnego będzie zależał od tego, gdzie chcesz mieszkać w przyszłości i czy państwo to ma odpowiedni układ podatkowy z Niemcami. Po odpowiednim orzeczeniu oszczędzanie na emeryturę w ramach programu Riestersparen stało się bardziej atrakcyjne także dla obywateli UE, co moim zdaniem dotyczy również państw równoprawnych z UE, takich jak Szwajcaria czy Norwegia. Pozdrowienia z Hamburga

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kryptowalutami […]