Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Aktualne tematy do rozmów towarzyskich. Bez reklam.

Re: Czy warto się żenić mając świadczenia z programu Hartz IV i dzieci?

Napisany przez ADMCI4
Cześć, mam sześcioletniego syna, moja dziewczyna spodziewa się kolejnego dziecka, jest w siódmym miesiącu ciąży. Pracuję jako technik w Bremie i zarabiam 1 400 euro, moja dziewczyna mieszka 100 km ode mnie i otrzymuje zasiłek Hartz IV. Staram się odwiedzać ją przynajmniej raz w miesiącu. Nie możemy się zdecydować na wspólne miejsce zamieszkania. Rozważamy, czy powinniśmy się pobrać? Obawiamy się, że wtedy koszty wzrosną, ona nie będzie już otrzymywać zasiłku Hartz IV, a ja będę miał więcej potrąceń. Mógłbym również ubiegać się o urlop rodzicielski, ale żeby to zrobić, musielibyśmy mieszkać razem. Kto może nam pomóc podjąć właściwą decyzję? Dziękuję i pozdrowienia, Sven901

Re: Czy warto się żenić mając świadczenia z programu Hartz IV i dzieci?

Napisany przez ADMCI4
Głowa do góry, może być tylko lepiej. Twoje kłopoty były podobne do tych mojego siostrzeńca. Mogę ci powiedzieć na podstawie naszego przykładu, że teraz mojemu siostrzeńcowi i jego rodzinie jest lepiej niż wcześniej. Wzięli ślub, mój siostrzeniec awansował do lepszej klasy podatkowej, dzięki czemu musiał zapłacić mniej podatku dochodowego. Do tego otrzymywali także zasiłek rodzinny na 2 dzieci, a jego żona otrzymywała dodatkowo świadczenie na wychowanie dzieci. Mój siostrzeniec otrzymywał później również dodatek mieszkaniowy. Wiele rozmawialiśmy wówczas o tym, mieli także możliwość ubiegania się o zasiłek socjalny. Ponadto, jeśli nadal pracujesz tak daleko, możesz ubiegać się o zwrot kosztów dojazdu. Jeśli takie rozwiązanie działa tak jak w przypadku mojego siostrzeńca, na pewno będziecie mieli lepiej niż teraz. Mam nadzieję, że mogłem ci pomóc. Głowa do góry. Pozdrowienia, Doris

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kryptowalutami […]