Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Składki na ubezpieczenie emerytalne

Napisany przez ADMCI4
Cześć wszystkim, Niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie na forum, dlatego zakładam nowy temat. Wziąłem ubezpieczenie emerytalne (jako ubezpieczenie directversicherung). Wszystko powinno być bezpieczne w 100%, a pod koniec długiego życia oszczędzania powinna wyjść miła suma. Dziś otrzymałem pismo ze wszystkimi informacjami, których moj doradca mnie nie poinformował, to są opłaty, które mnie naprawdę zszokowały. W ciągu pierwszych 5 lat muszę zapłacić prawie 5000 €, a w ciągu kolejnych 3 lat jeszcze blisko 3500 €. Jestem tu zupełnie nowicjuszem. Dlatego moje pytanie: Czy te koszty są normalne czy istnieją znacznie lepsze możliwości? Czekam na odpowiedzi. Z góry dziękuję i miłych Świąt Wielkanocnych. Pete Ps: Miesięczna kwota, która mi jest potrącana, wynosi prawie 300 €.

Napisany przez Graufell
pete pisze: Podpisałem ubezpieczenie emerytalne (jako ubezpieczenie bezpośrednie). Wszystko ma być 100% bezpieczne i na końcu długiego życia oszczędzającego ma wyjść miła suma.