Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Państwowe wsparcie dla emerytur firmowych

Napisany przez ADMCI4
Pracuję już od 15 lat w firmie, która również oferuje mi dodatkowe ubezpieczenie emerytalne. Tutaj istnieje fundusz emerytalny, do którego regularnie wpłacam od samego początku. Muszę przyznać, że nigdy nie zastanawiałem się, jak działa to ubezpieczenie emerytalne. Oznacza to, że nie wiem, czy istnieje tutaj jakieś państwowe wsparcie. Wiem tylko, że na emeryturze otrzymam dość dobrą dopłatę, ale nie mam pojęcia, jak jest ona ustalana. Trochę mi się nawet wstydzi zapytać mojego pracodawcy. Dlatego zwracam się o pomoc do ekspertów tutaj na forum...

Napisany przez RSpecunia
Zamiana na rentę z zakładu emerytalnego opłaca się podwójnie! Dzięki systemowi emerytalnemu oszczędzają zarówno Państwo, jak i Państwa pracodawca, unikając znacznych opłat podatkowych i składek społecznych. W większości przypadków rzeczywiste stawki oszczędności wynoszą około dwukrotność faktycznych miesięcznych wydatków, gdy inwestuje się w system emerytalny. Przy około 100 euro miesięcznej stawce oszczędności na emeryturę, średni netto koszt dla Państwa przy systemie emerytalnym wynosi zaledwie około 44 euro miesięcznie. Przez taki system przekształcania wynagrodzenia na rentę z zakładu emerytalnego korzystają Państwo, ponieważ składki są odprowadzane bezpośrednio z wynagrodzenia brutto. Dzięki zmniejszeniu Państwa wynagrodzenia brutto, zmniejszają się również Państwa opłaty podatkowe i składki społeczne. Jeśli chcieliby Państwo otrzymać więcej informacji na temat oszczędzania na emeryturę przy użyciu systemu emerytalnego, prosimy o kontakt.

Napisany przez Gerd