Re: Czy Riester i ubezpieczenie na życie/inwalidztwo WHEN BU/BR) są godne zaufania?
Napisany przez christian1337 -
- śr sie 11, 2010 4:34 pm
Cześć Zaczynam od razu. Nazywam się Christian, mam 23 lata, jestem studentem i wkrótce zostanę konsultantem IT w Berlinie. Będę zarabiać około 3600 euro brutto, a od 6 miesiąca około 4000 euro. Wydaje mi się ważne, abyście o tym wiedzieli podczas tej dyskusji. Chciałbym teraz zająć się swoim zabezpieczeniem emerytalnym, a także ubezpieczeniem od niezdolności do pracy (ponieważ obawiałem się, że moje stare ubezpieczenie jest przestarzałe albo niewłaściwe) i również poukładać resztę moich ubezpieczeń. Dlatego poszedłem do maklera, którego firmy na razie nie chcę wymieniać, bo chcę uniknąć jakichkolwiek uprzedzeń, jeśli takie istnieją. Na razie czuję się bardzo dobrze i w pełni mu ufam. Jednak, ze względu na informacje z internetu, stałem się trochę sceptyczny względem takich spraw i chciałem zgromadzić konkretne informacje na temat moich rzeczy. Makler zaczął od optymalizacji ubezpieczenia od nieszczęśliwych wypadków i OC (zapytałem, czy może zrobić jeszcze więcej, tak więc chciał się przyjrzeć wszystkiemu). Znalazł od razu coś tańszego i z lepszymi warunkami, co od razu mi się spodobało. Przedstawił mi to w sposób zrozumiały i dobrze wyjaśnił. Gdy powiedział, że praktycznie nic na tym nie zarabia (1 euro chyba tylko z ubezpieczenia od nieszczęśliwych wypadków), pomyślałem, że nie mogę się czegoś takiego czepiać, a jego punkty zaufania wzrosły. Ale to nie jest moim głównym problemem. ubezpieczenie od niezdolności do pracy i Riester to długoterminowe sprawy i nie chciałbym zobaczyć, że po 20 latach przekonuję się, że to była kompletna pomyłka. Jeśli chodzi o ubezpieczenie od niezdolności do pracy. Do tej pory miałem umowę w Allianz, bo mój tata tam znał kogoś, a reszta to chyba oczywiste. Moim zdaniem, według mojego maklera, zrobiono tam więcej błędów niż sukcesów. Standardowa polisa ubezpieczenia od niezdolności do pracy plus coś