Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na tematy związane z pracą i zawodem.

Re: Czy opłaca się dzisiaj otwierać własną firmę?

Napisany przez ADMCI4
Drodzy forumowicze! Co miesiąc, gdy patrzę na swój wyciąg z pensji, ogarnia mnie przerażenie. Kiedy widzę, ile czasu tracę na pracę dla innych i prawie nic nie mam z tego, robi mi się niedobrze. Jedyną opcją jest w zasadzie samozatrudnienie. Wcale mi to nie przeszkadza, chociaż oczywiście wiąże się to z dużo większym wysiłkiem i kosztami. Ale ostatecznie pracuje się wtedy dla siebie. Jednak przez kryzys finansowy jestem również głęboko zaniepokojony, czy taki zamiar w ogóle jest opłacalny, czy może nawet oznacza finansowe samobójstwo. Jestem mistrzem stolarskim, ale pracuję jako technik od lat. Jak jest w mojej branży, czy opłaca się prowadzić działalność w NRW?

Re: Czy opłaca się dzisiaj otwierać własną firmę?

Napisany przez FDL_Stefan
Drachentöter pisze: Kochani użytkownicy forum! Co miesiąc, gdy patrzę na swoje dane finansowe, ogarnia mnie przerażenie. Gdy widzę, ile czasu tracę na pracę dla innych ludzi i prawie nic z tego nie mam, robi mi się niedobrze. Jedyne wyjście to właściwie samozatrudnienie. Wcale się temu nie sprzeciwiam, chociaż oczywiście wiąże się to z dużo większym wysiłkiem i pieniędzmi, żeby rozpocząć własny biznes. Ale w końcu pracuje się wtedy dla siebie. Jednak kryzys finansowy sprawia, że mam głęboko wątpliwości, czy taki plan w ogóle się opłaca, czy może nawet oznacza finansowe samobójstwo. Jestem mistrzem stolarskim, ale pracuję jako technik od lat. Jakie są perspektywy w mojej branży? Czy opłaca się prowadzić własną działalność w Nadrenii Północnej-Westfalii?