Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Szansa na finansowanie budowy?!

Napisany przez fussi
Cześć, dzięki Google znalazłem to forum. Mam pewien problem, może ktoś tutaj wie, co robić?! My (mój mąż i ja, wraz z naszą małą córką) chcemy kupić Dom wraz z moimi rodzicami. To się właśnie dzieje szybciej, niż myśleliśmy. Co sprawia nam pewne trudności/zmartwienia, to finansowanie. Spróbuję to poukładać w sposób jasny: Mój mąż ma stałą pracę, ja niestety pracuję jako nauczycielka na umowę czasową (obecnie trzecia umowa z rzędu), ale na pełen etat. Miesięczne obciążenie pozwalałoby nam na ratę od 750 do 800 euro czysto. Dom, który nas interesuje, kosztować ma 390 000 euro netto. Ponieważ moi rodzice już posiadają własny Dom, ich finansowanie jest załatwione, więc chodzi o naszą część. Finansowo chodzi o kwotę około 210 000 euro (brutto!), którą musimy sfinansować. Pytanie 1: Czy dostaniemy kredyt w tej kwocie, jeśli mamy 17 000 euro wkładu własnego (= gotowy fundusz oszczędnościowy na 35 000 euro), a tylko jedno z nas ma stałą pracę? Czy bank odmówi od razu? Pytanie 2: Czy większy wkład własny ułatwiłby uzyskanie kredytu? Ile wkładu własnego potrzebujemy, aby sfinansować 210 000 euro z jednym jedynym stałym dochodem? Pytanie 3: Co z kosztami remontu? Czy można je w ogóle uwzględnić w finansowaniu budowlanym? (Malarstwo, tapety, listwy, kuchnia za około 4000 euro, nowy prysznic, toaleta i płytki; czyli koszt około 10 000 euro) Jestem kompletnie zdezorientowana, mam nadzieję, że ktoś zrozumie, o co mi chodzi. Pozdrowienia Nico

Napisany przez NaTwoim13