Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na tematy związane z pracą i zawodem.

Re: Czy mogę nalegać na regularne wypłaty wynagrodzenia?

Napisany przez ADMCI4
Cześć. Obecnie pracuję jako kierowca w firmie, która zazwyczaj zatrudnia pracowników tymczasowych. Aktualnie mam jednak pełny etat, ponieważ pilnie potrzebowali pracowników, a ja równie pilnie potrzebowałem pracy. Mam umowę, ale nie zawiera ona żadnych informacji dotyczących terminu wypłaty wynagrodzenia. Niestety firma wypłaca je bardzo nieregularnie. Choć płaci co miesiąc, czasem jest to w połowie miesiąca, a czasem pod koniec. To dla mnie zbyt niepewne, ponieważ mam swoje zobowiązania. Czy mogę domagać się regularnej wypłaty wynagrodzenia od działu kadr? Pozdrowienia

Re: Czy mogę nalegać na regularne wypłaty wynagrodzenia?

Napisany przez 2Bolitho
Jeśli ani umowa o pracę, ani układ zbiorowy pracy nie zawierają postanowień dotyczących wypłaty wynagrodzenia, to zastosowanie znajdzie § 614 Kodeksu cywilnego. § 614 Termin płatności wynagrodzenia Wynagrodzenie ma być zapłacone po wykonaniu usług. Jeśli wynagrodzenie ustalono na okresy czasu, to jest ono płatne po upływie poszczególnych okresów czasu. Codzienna płatność pod koniec dnia jest bardzo nietypowa. Zazwyczaj płatność będzie dokonywana pod koniec miesiąca lub na początku miesiąca następnego. Pieniądze powinny być jednak regularnie dostępne najpóźniej do 10. dnia nowego miesiąca. Wypłata wynagrodzenia to główne zobowiązanie pracodawcy wynikające z umowy o pracę. Powinien on spełniać je regularnie i godnie zaufania. Zanim jednak będziesz domagać się swoich praw lub grozić krokami prawno-urzędowymi, powinieneś porozmawiać ze swoim szefem i spróbować rozwiązać sytuację w sposób porozumiewawczy. Być może istnieją określone powody dla nieregularnej płatności. Jednak można to ustalić tylko w rozmowie zorientowanej na rozwiązanie. Jeśli istnieje rada zakładowa, z pewnością służyć Ci ona pomocą.