Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Renta Riester czy ubezpieczenie od niezdolności do pracy???

Napisany przez Christian76
Cześć, mam jeszcze jedno pytanie: Dostałem ofertę od mojego banku - zawarcia ubezpieczenia na wypadek niezdolności do pracy za 35 euro miesięcznie, ale nie wiem, czy to ma sens. Już wykupiłem rentę Riester i płacę za nią 8 euro miesięcznie, a 35 euro wydaje mi się dość dużą kwotą w porównaniu. Muszę dodać, że pracuję jako murarz, więc można powiedzieć, że jestem trochę bardziej narażony niż ktoś pracujący w biurze. Być może ktoś z was może mi powiedzieć, czy takie ubezpieczenie jest konieczne (mam 34 lata) - nie mam pojęcia o całym tym zakresie ubezpieczeń i finansów i zawsze muszę ufać ludziom z banku. - jeszcze krótkie pytanie: dlaczego zawiera się takie ubezpieczenie od niezdolności do pracy w banku??? niestety zapomniałem zapytać o to podczas rozmowy doradczej... Pozdrowienia

Napisany przez Gerd
Cześć BU jest sensowne, ale dla murarza już bardzo drogie. Pytanie nie brzmi, ile kosztuje, ale jak wysoka jest miesięczna renta. Alokata Riester za 8 € miesięcznie??? Czy zarabiasz jako murarz tylko 520 € miesięcznie? Dlaczego zawierasz ubezpieczenia w banku? Nie mam pojęcia. Banki dzisiaj także sprzedają ubezpieczenia. Problem w tym, że pracownicy nie mają pojęcia o ubezpieczeniach. Są zobowiązani sprzedać określoną liczbę umów w danej dziedzinie. Następnie korzystają z komputera z danymi klientów i wybierają swoje ofiary.

Napisany przez Mike Spezi