Cześć wszystkim,
jestem tutaj nowy i obecnie mam ten sam pomysł, co początkowo miała Jessie. Rozwiązanie mojej umowy emerytalnej.
Co do mojej sytuacji:
Mam 28 lat (rocznik 1982) i pracuję od 5 lat u tego samego pracodawcy.
Dnia 01.02.2006 roku założyłem
ubezpieczenie emerytalne przez pracodawcę (
ubezpieczenie bezpośrednie). Zrezygnowałem z 50
euro netto miesięcznie i wtedy otrzymywałem 100
euro miesięcznie na
ubezpieczenie.
Teraz moja sytuacja się zmieniła, przeprowadziłem się do Francji, ale nadal pracuję w Niemczech. Jestem teraz tzw. pracownikiem granicznym.
Wtedy zmieniłem umowę, ponieważ ze względu na przeprowadzkę do Francji nie miałem już korzyści podatkowych z rezygnacji z 50
euro netto.
Te nadal trafiają do ubezpieczenia.
Uważam, że ta umowa w ogóle się dla mnie nie opłaca, bo bez korzyści podatkowych to
ubezpieczenie niewiele mi przynosi. Na pewno istnieją lepsze alternatywy. Szczególnie wtedy, gdy przejdę na emeryturę, będę musiał oddawać podatki w Niemczech i we Francji z tytułu tej umowy... co także dotyczyłoby ubezpieczenia Riester, gdybym teraz je zawarł.
Jakoś mam wrażenie, że nie wyciągam z takich umów dla siebie najlepszego, zwłaszcza że mieszkam we Francji. Chciałbym zrezygnować z ubezpieczenia bezpośredniego, ale przeczytałem, że nie jest to możliwe.
Albo chociaż zrobić je bezpłatnym...
Mam nadzieję, że macie dla mnie jakieś rady.
Oto kilka danych na temat mojej obecnej umowy
Prawdopodobnie żadne z tych liczb już nie pasuje, ponieważ zostały obliczone na podstawie niemal 100
euro miesięcznie:
Ubezpieczyciel: Aachener Münchener Rentenversicherung jako
ubezpieczenie bezpośrednie
Początek ubezpieczenia: 01.02.2006
Zakończenie okresu odroczenia: 30.04.2047
Zakończenie opłacania składek: 30.04.2047
Miesięczna renta gwarantowana: 279,68
euro
Minimalny czas trwania renty: 4 lata
Wypłata kapitału: 69 293
euro
Podział składek na inwestycje: DWS FlexPension 100%