Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na tematy związane z pracą i zawodem.

Re: Czy pracodawca może zakazać korzystania z telefonów komórkowych na miejscu pracy?

Napisany przez ADMCI4
Pracuję jako wychowawczyni w szkole i nie jestem tam dostępna telefonicznie. Jednak ze względu na własne dzieci, które muszą mnie w razie potrzeby dotrzeć, zawsze mam przy sobie włączony telefon komórkowy. Moja szefowa niedawno to zauważyła i poprosiła mnie na rozmowę. Wyjaśniła mi, że nie chce, abym miała włączony telefon komórkowy podczas pracy. Nawet po wyjaśnieniu moich powodów, nie mogłam spodziewać się z jej strony zrozumienia. Czy ma ona prawo zabronić mi korzystania z telefonu, mimo że chodzi o dobro moich dzieci?

Re: Czy pracodawca może zakazać korzystania z telefonów komórkowych na miejscu pracy?

Napisany przez 2Bolitho
Nie jestem pewien, jakie są zasady współdecydowania w szkole. Rada zakładowa lub osobista miałaby prawo do decydowania w zakresie porządku w miejscu pracy. Ogólnie rzecz biorąc, z dwóch powodów uważam zakaz korzystania z telefonów w ramach prawa dyrekcji pracodawcy za uzasadniony: 1) Głównym i ważniejszym powodem) można oczekiwać regularnego obniżenia wydajności pracy z powodu prywatnego korzystania z telefonu. Mogłoby to stanowić naruszenie głównych obowiązków (świadczenie pracy) wynikających z umowy o pracę i w przypadku nieprzestrzegania ich mogłoby prowadzić do wypowiedzenia za powód dyscyplinarny. Jednak pracodawca musi zapewnić, że pracownik jest dostępny w przypadkach nagłych. Sposób, w jaki to zrobi (mimo że kiedyś obywało się bez telefonów), pozostaje jego decyzją. 2) Mogą istnieć miejsca pracy, gdzie korzystanie z telefonów prezentuje zagrożenie. W takim przypadku zakaz byłby akceptowalny z samych względów bezpieczeństwa pracownika. Mam nadzieję, że odpowiedziałem na wszystkie pytania. Jeśli nie, proszę o kontakt.

Napisany przez Naseweis