Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: Czy ubezpieczenie w kasie chorych jest obowiązkowe?

Napisany przez ADMCI4
Dobry wieczór. Jestem dość zainteresowany zmianą z ubezpieczenia zdrowotnego na polski prywatne. Jednakże nie znam się na tym zbyt dobrze i nie wiem, jakie będą na mnie skutki finansowe. Być może okaże się, że ostatecznie nie będę zadowolony z usług. Jeśli chciałbym wypowiedzieć umowę, czy państwowa kasa chorych będzie musiała mnie ponownie przyjąć? Boję się, że mogę zostać bez ubezpieczenia zdrowotnego. Czy istnieje obowiązek ubezpieczenia zdrowotnego dla kas?

Napisany przez Reibold
Hallo! Obowiązek ubezpieczenia w GKV istnieje w zasadzie tylko dla osób zarabiających poniżej rocznego limitu zarobkowego jako pracownicy. Ci, którzy zarabiają poniżej tej kwoty, nie mogą przejść do PKV. Jeśli jesteś samozatrudniony i pozostaniesz nim, albo jako pracownik zarabiasz stale powyżej JAEG, praktycznie nie ma powrotu z PKV. Jeśli poświęcisz trochę czasu na znalezienie odpowiedniej taryfy, nie będzie żadnych niespodzianek w jednostce świadczącej usługi. W końcu świadczenia w umowie są gwarantowane. Tylko rosnąca składka może kiedyś obudzić chęć powrotu do państwowego ubezpieczenia zdrowotnego. Najpierw musisz więc jasno określić swoje życzenia, a następnie skorzystać z intensywnej konsultacji. Najlepiej u doradcy/ pośrednika, który może zaoferować więcej niż jedną firmę. W przeciwnym razie porównanie nie jest możliwe. Co przyciąga cię w PKV? Z poważaniem Alexander Reibold Makler ubezpieczeniowy i funduszowy Neuburg an der Donau

Napisany przez EasyD
Reibold pisze: Istotnie, obowiązek ubezpieczenia dotyczy głównie osób zatrudnionych, którzy zarabiają poniżej rocznej granicy wynagrodzenia. Jednakże ci ludzie nie mogą przejść do prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego.