Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na tematy związane z pracą i zawodem.

Re: Jakie kryteria uzasadniają obcięcie wynagrodzenia?

Napisany przez ADMCI4
Cześć, moja przyjaciółka pracuje w szkole, gdzie ma umowę na pięciodniowy tydzień pracy na 20 godzin. W zeszłym miesiącu klasa, której dziećmi opiekuje, była na wycieczce szkolnej, a z powodów osobistych nie mogła pojechać. Mimo to, nadal oddała swoją siłę roboczą w szkole w tym czasie. Jednak nie była tam potrzebna. Teraz nie dostanie za ten okres wynagrodzenia, co dla mnie jest nie do końca zrozumiałe, ponieważ była gotowa pracować w innej klasie. Z tego powodu interesowałoby mnie, jakie kryteria mogą prowadzić do obniżenia wynagrodzenia. Kto mógłby mi dać jakiś przegląd? Pozdrowienia, Schmolli

Re: Jakie kryteria uzasadniają obcięcie wynagrodzenia?

Napisany przez 2Bolitho
Czy jest ona nauczycielką zatrudnioną na stałe? Nie znam się na tym. W zwykłym przedsiębiorstwie zgodnie z ustawą o ustroju zakładowym obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie odpowiedniej ilości pracy. Jeśli nie ma pracy, pracownik może, jeśli zaoferował swoje siły robocze, wrócić do domu i otrzymać wynagrodzenie. Wyjazd klasowy byłby porównywalny do kilkudniowej podróży służbowej. Może być zarządzony i musi być podjęty. Na ten moment nie będę omawiał kosztów. Podróż służbowa musi być jednak związana z pracą. W przypadku nauczyciela wyjazdy klasowe są częścią pracy. Jeśli podróż służbowa nie zostanie podjęta, może to stanowić podstawę do ostrzeżenia, a w przypadku powtórzenia - podstawę do zwolnienia. Nie wiem, jak ocenić fakt, że praca została jednak zaoferowana. Jednakże przypuszczam, że nie można oczekiwać od pracodawcy, aby zapewniał pracę, gdy pracownik był planowany gdzie indziej. Tyle jeśli chodzi o aspekt prawny. Dlaczego jednak nie można wyjaśnić sytuacji z góry? Czy sytuacja powstała nagłym impulsem? Z mojego doświadczenia wynika, że problemy można rozwiązać drogą dialogu w