Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Pytanie zasadnicze dotyczące obligacji jednodniowych.

Napisany przez dadada
Cześć, zakładając, że zainwestowano 100 € w obligacje jednodniowe... dlaczego w przeglądzie nie pokazuje się wartości nominalnej 100 €, a na przykład 98,42 €? Zyski wynoszą wtedy 2,42 € = wartość zwrotu = 100,84 €? A w przypadku wyboru Zwróć można wpisać maksymalnie 98,42. Wartości w przykładzie są fikcyjne. Zastanawiam się tylko, dlaczego nagle pojawia się niższa wartość niż ta, którą się wpłaciło... Jestem nowy w dziedzinie form inwestycyjnych itp.

Napisany przez 2Bolitho
Podana cena nominalna zawsze odnosi się do dnia 01.01. Jeśli zainwestujesz 100 euro w dowolnym momencie w ciągu roku, to wartość nominalna będzie wynosić 100 euro pomniejszone o odsetki od 01.01. do dnia inwestycji. W dniu inwestycji wartość nominalna plus odsetki wynosić będą 100 euro. Dzień później dojdą jeszcze odsetki za kolejny dzień. Całkowita kwota będzie więc nieco wyższa niż 100 euro. 31.12 odsetki zostaną wypłacone. Zazwyczaj wartość nominalna wraz z odsetkami z 31.12 staje się nową wartością nominalną na 01.01. (Ponowna inwestycja). Jeśli sprzedajesz w ciągu roku, możesz sprzedać tylko obligację po wartości nominalnej. Odsetki zostaną jednak wypłacone w momencie sprzedaży. Mam nadzieję, że to dość zrozumiałe.

Napisany przez dadada
Bolitho pisze: Jeśli sprzedajesz w ciągu roku, możesz sprzedać obligację tylko w wartości nominalnej. Jednakże odsetki są wypłacane w momencie sprzedaży.
Cześć, ok, to rozumiem. niestety to nie... jak mogę sprzedać obligację tylko w wartości nominalnej, ale dostać wypłacone odsetki?

Napisany przez 2Bolitho