Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Czy naprawdę bezpiecznie lokować ostatnie oszczędności?

Napisany przez Mustermann_87
Najpierw... jestem młodym studentem, który wyraźnie potrafi dobrze zarządzać pieniędzmi. W ciągu ostatnich lat udało mi się zaoszczędzić sumę 11000 euro. Pieniądze te są przeznaczone na ewentualne projekty - jak magisterskie studia czy semestr za granicą. Pochodzę z dość ubogich warunków, więc te oszczędności mają wpływ na moją przyszłość. Ponieważ pieniądze te tkwią na koncie oszczędnościowym od lat... przynoszą niewielkie zyski i są rzadko wykorzystywane, zastanawiam się nad zainwestowaniem dużej części tych pieniędzy. 6000 euro raczej nie będę potrzebował w ciągu najbliższych 30-36 miesięcy. 4000 euro powinno być dostępne, ponieważ zawsze będą jakieś pilne potrzeby lub plany. Pieniądze te jednak powinny być bezpieczne w 99,9%. Bezpieczeństwo jest ważniejsze od zwrotu z inwestycji.

Napisany przez 1cent
Cześć! Po pewnych rozważeniach zdecydowałem, jak ulokować moje pieniądze! Potrzebuję ich także na studia (?) ale najpierw kupię nowy samochód! FR0010135103 i LU0152980495 oraz część na rachunku oszczędnościowym w banku internetowym (ing diba 2,5%) Na koncie bieżącym i własnym oszczędnościowym w moim banku mam też trochę oszczędności na nagłe wydatki!

Napisany przez FredS
Jeśli chodzi o niepewne czasy, to mogę polecić Ci lokatę terminową. Wspomniane fundusze z pewnością należą do najlepszych i najbezpieczniejszych form inwestycji w tej dziedzinie, ale jeśli nie chcesz ponosić nawet najmniejszych strat, zalecam założenie lokaty terminowej w Royal Bank of Scotland lub podobnym instytucie oferującym co najmniej 3% oprocentowania rocznie, a nawet więcej, jeśli zamierzasz zainwestować na dłuższy okres.

Napisany przez 2Bolitho