Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych tematów związanych z finansami.

Re: Czy banki zawsze uwzględniają własne prace przy budowie domu?

Napisany przez ADMCI4
Po tym, jak wielu lat temu przejęliśmy od teściów miły kawałek ziemi, chcielibyśmy wkrótce przystąpić do budowy na nim. Pracuję w branży prawnej, ale mam również zdolności rzemieślnicze. Jeśli chcę wykonać pewne prace samodzielnie, czy mogę to uwzględnić jako wkład własny w ramach finansowania u banku? Czy takie usługi są akceptowane przez banki tylko wtedy, gdy są wykonane przez inwestora, który jest przypadkowo również z zawodu z branży? Na przykład, jeśli wykonuję sam wszystkie prace stolarskie, ile to może kosztować w kalkulacji?

Re: Czy banki zawsze uwzględniają własne prace przy budowie domu?

Napisany przez ollicor
Cześć Thommasie,

Prace własne są akceptowane, ale muszą zostać szczegółowo podzielone na hipotekę mięśniową i koszty materiałów. Ta specyfikacja powinna zostać przygotowana przez architekta.

Podczas wykonywania prac własnych należy jednak wziąć pod uwagę następujące kwestie: ile dłużej potrwa ukończenie, ile dodatkowych kosztów przyniesie mi tymczasowe finansowanie i dodatkowe opłaty za wynajem. Czy naprawdę warto? Ponadto częściowo rezygnuję wtedy z gwarancji. Co w przypadku kontuzji lub choroby uniemożliwiających mi wykonywanie prac własnych przez dłuższy czas?

Więc dobrze zastanów się, ile prac własnych faktycznie mogę podjąć, czy moja praca lub nawet rodzina nie ucierpią w tym podwójnym obciążeniu. Można także zaoszczędzić, korzystając z odpowiedniego finansowania! Jak wygląda sytuacja z funduszami publicznymi? Jaki standard KfW chcesz wybudować? Czy są dostępne korzystne środki KfW na ten cel? To również należy wziąć pod uwagę.

Pozdrowienia
Roland Kricklies

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kryptowalutami […]

Uważasz więc, że podczas studiów dualnych zarobisz[…]