Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Czy istnieje WohnRiester dla młodych ludzi?

Napisany przez membersound
Cześć,

Czy jest tutaj ktoś, kto miałby doświadczenie zalecające inwestowanie w WohnRiester lub odradzające to?
Sytuacja: mam 26 lat, jestem jeszcze studentem. Moja partnerka właśnie jest w fazie poszukiwania pracy. Planujemy mieć 1-2 dzieci.
Posiadanie nieruchomości w jakiejkolwiek formie (mieszkanie, bliźniak...) to nasz definitywny cel.
Jak dotąd nie posiadamy znacznych środków własnych.

Teraz zastanawiamy się, czy zacząć inwestować w WohnRiester.
A może lepiej zaczekać, aż będą mieliśmy konkretne plany (za 5-10 lat) i wtedy otworzyć konto oszczędnościowe mieszkaniowe?
Czy może teraz przez kilka lat oszczędzać środki własne (zamiast inwestować je w programy jak Riester) i potem zobaczyć co dalej?

A może Riester-Bausparen jest lepszą opcją? Tam można uwzględnić również np. środki z programu VL pracodawcy, czego nie można zrobić w przypadku WohnRiester (popraw mnie jeśli się mylę)?

Z drugiej strony zastanawiamy się również, czy oszczędzanie poprzez Riestern w ogóle jest dla nas odpowiednie. Ponieważ ogranicza to dostępność środków oraz decyzje dotyczące zakupionej nieruchomości.
A teraz (ale prawdopodobnie również za 5-10 lat) nie możemy przewidzieć, jak potoczy się nasza kariera zawodowa, zwłaszcza jeśli chodzi o zmianę miejsca pracy.

Dziękujemy za każdy komentarz!

Napisany przez C. Andreas

Cześć,

Czy jest tu ktoś, kto miałby doświadczenie zalecające lub odradzające korzystanie z WohnRiester?
Sytuacja: Mam 26 lat, nadal jestem studentem. Moja partnerka jest obecnie w fazie poszukiwania pracy. Planujemy mieć 1-2 dzieci. Posiadanie nieruchomości w jakiejkolwiek formie (mieszkanie, bliźniak...) jest naszym ostatecznym celem. Do tej pory nie posiadamy znaczącego kapitału własnego.