Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Podatek od kapitału

Napisany przez drive_boi
Cześć Forum Finansowe, mam konto Postbank Giro Start Direkt z dodatkowym, bezpłatnym kontem oszczędnościowym. W dniu 31.12 z mojego konta oszczędnościowego została pobrana pewna kwota X, oznaczona jako KapSt. Ponieważ jestem zupełnym nowicjuszem w kwestiach finansowych, prawdopodobnie jest to podatek od kapitału. Co dokładnie oznacza ten termin? Jestem studentem, więc w zasadzie nie mam dochodów. Czy ma to coś wspólnego z kwotą wolną od podatku, którą muszę zgłosić bankowi? Oczekując szybkiej pomocy, Drive_boi

Napisany przez obelix
drive_boi pisze: Czy muszę dodatkowo zgłosić bankowi kwotę wolną od podatku?
Cześć, Dokładnie o to chodzi. Osoby samotne mają kwotę wolną od podatku w wysokości 801 euro (dochody z odsetek) rocznie. Jeśli ta kwota - o której zakładam że nie została wykorzystana - może zostać odzyskana przez złożenie zeznania podatkowego w przypadku z zaliczaną zaliczką na podatek dochodowy PCC. Możliwe jest to także w przypadku, gdy inaczej nie byłoby konieczne złożenie zeznania podatkowego (student). a) do urzędu skarbowego b) przyznać odpowiednią kwotę wolną od podatku na bieżący rok.

Napisany przez drive_boi
Cześć Obelix, oznacza to w moim przypadku, że bank pobiera już kwotę, więc muszę udać się do urzędu skarbowego, aby otrzymać zaświadczenie o zwolnieniu podatkowym i następnie dostarczyć je do mojego banku? Jak wygląda odzyskanie podczas składania zeznania podatkowego? Czy pobrana kwota z tytułu podatku od zysków kapitałowych zostanie zwrócona pod koniec miesiąca? Dziękuję za szybką pomoc!

Napisany przez obelix