Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: konto Bafög

Napisany przez verdasco
Cześć, obecnie studiuję i otrzymuję niemal 500 euro Bafög. Obecnie mam tylko zwykłe konto osobiste w Sparkasse, które mam od dziecka. Teraz zastanawiam się, czy nie założyć drugiego konta, na które będę przekazywać połowę mojego Bafögu co miesiąc i oszczędzać na nim. Dodatkowo chciałbym mieć normalne konto w Sparkasse, z którego mogę dokonywać przelewów i wypłacać pieniądze na codzień. Mam teraz pytanie, ponieważ mam mało pojęcia na ten temat, jakie konto lub jakiego rodzaju konto byłoby odpowiednie? A co do drugiego konta, czy powinienem pozostać w Sparkasse czy poszukać nowego konta?

Napisany przez verdasco
Wiem, że to prawdopodobnie nie jest najbardziej interesujący temat, ale czy mógłby mi ktoś krótko doradzić?

Napisany przez Lumo
Jeśli chcesz oszczędzać pieniądze, powinieneś wybrać konto oszczędnościowe zamiast drugiego konta bieżącego.
Na koncie bieżącym nie otrzymasz żadnych odsetek, natomiast na koncie oszczędnościowym tak. Możesz zawsze przeznaczyć połowę swojego Bafögu na początku miesiąca na konto oszczędnościowe za pomocą stałego zlecenia lub ręcznie poprzez normalny przelew....
Jednak należy uważać, aby nie oszczędzać zbyt dużo. Istnieją limity co do kwoty, którą student otrzymujący Bafög może oszczędzić (i nie chodzi tu tylko o ewentualne środki na koncie oszczędnościowym, ale także o ewentualne umowy oszczędnościowo-kredytowe i inne). W tej kwestii powinieneś zasięgnąć informacji w urzędzie Bafög.
Odkładanie trochę pieniędzy na bok zawsze jest dobrym pomysłem. Zwłaszcza jako student, kiedy może okazać się przydatne na zagraniczne semestry lub podobne wydatki....

Napisany przez Lumo