Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Masz wiedzę na temat rynków? Jak wpływają one na giełdę? Jakie są przyszłe trendy gospodarcze? Na tym forum możesz wymieniać się poglądami z innymi użytkownikami.

Re: Barclays PLC/Facebook

Napisany przez roth1803
Cześć,

przede wszystkim: Jestem dosyć nowy w branży akcji, więc nie dziw się, jeśli zadaję trochę głupie pytanie.

Chodzi o to. Wczoraj dowiedziałem się o nadchodzącym debiucie giełdowym Facebooka i natknąłem się na raport, z którego wynikało, że kilka banków miało być zaangażowanych w debiut giełdowy. W tym Barclays Bank PLC.

Moje pierwsze pytanie brzmi teraz - co to dokładnie oznacza?

Ponadto chciałbym się dowiedzieć, czy w przypadku udanego startu na giełdzie można także liczyć na ewentualny zysk z Barclaysa.
Czyli czy akcje mogłyby na tym skorzystać.

Jak widzicie, na razie nie do końca rozumiem dokładny związek i mam nadzieję, że możecie mi nieco pomóc.

Dzięki z góry!
roth1803

Edycja: Przepraszam za podwójne wysłanie! Spróbuję to usunąć

Napisany przez 2Bolitho
Jeśli rozumiesz język angielski, mogę polecić Ci tę listę odtwarzania z KhanAcademy: An IPO | Venture Capital and Capital Markets | Khan Academy

Wszystko jest tam dokładnie wyjaśnione.

Emisja publiczna jest zbyt duża dla pojedynczych instytucji, dlatego dzielą się tą odpowiedzialnością. Tak, na tym zarabiają. Pieniądze te wpływają na wynik finansowy, a jeśli wynik finansowy jest dobry, czyli firma się rozwija, prawdopodobnie znajdzie się więcej kupujących akcje i kurs wzrośnie.

Napisany przez roth1803
Ok, dziękuję najpierw za odpowiedź.

Ponieważ mam przynajmniej pewne zrozumienie języka angielskiego, obejrzałem wideo.
Jeśli dobrze rozumiem, banki, takie jak Barclays PLC, to tak zwane konsorcjum sprzedażowe, które po prostu ma za zadanie zarządzać debiutem giełdowym Facebooka i wprowadzić poszczególne udziały do obrotu publicznego.