Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące innych form finansowania, leasingu, oszczędzania na budowę domu, narzędzi finansowych itp.

Re: Mam podstawowe pytanie ... jestem dość na końcu z finansami

Napisany przez gandalf11
Cześć Forum,

Jestem na skraju finansów i mojego łaciny. Mam nadzieję, że tutaj dostanę dobre porady, co jeszcze mogę zrobić.

Aby sytuacja stała się jasna i porady mogły być konkretne, chciałbym przyjrzeć się nieco dokładniej mojemu portfelowi.

Od wielu lat pracuję jako terapeuta z uprawnieniami do świadczeń refundowanych przez ubezpieczenie zdrowotne. Można na tym zarobić całkiem nieźle, a ja faktycznie nieźle zarabiam. Ale:
Byłem długo żonaty i kilka lat temu rozwiodłem się z moją żoną (i dziećmi). Ten rozwód kosztował mnie dużo pieniędzy: W okresie po separacji źle pracowałem i zarabiałem mało, a czasami płaciłem więcej pieniędzy na alimenty i raty kredytu hipotecznego, niż sam zarabiałem. Wszystkie długi związane z uruchomieniem praktyki przejąłem na siebie, podczas gdy moja była żona dostała połowę gotówki i ubezpieczeń na życie. Teraz patrząc z perspektywy, to było kompletnie niemądre, ale wtedy chciałem, żeby rodzinie niczego nie brakowało.
Dodatkowo, po naszym zakupionym domu, gdy nie mogłem już go utrzymać po separacji, ostatecznie otrzymałem mniej pieniędzy z powrotu pochodzącego ze spadku po moich rodzicach, niż sam w niego zainwestowałem. A z tych zysków moja była żona również dostała część.
W rezultacie po separacji znalazłem się z ogromnymi długami.
Dodatkowo, miałem proces sądowy z poprzednim właścicielem, który również kosztował mnie spore pięciocyfrowe sumy i przez pewien czas prowadził do zajęcia konta bankowego z powodu mojego nieuwagi. Obecnie spłacam to w miesięcznych ratach, co prawdopodobnie spowodowało znaczne obniżenie mojej oceny w Biurze Informacji Kredytowej.