Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Masz wiedzę na temat rynków? Jak wpływają one na giełdę? Jakie są przyszłe trendy gospodarcze? Na tym forum możesz wymieniać się poglądami z innymi użytkownikami.

Re: sezon świąteczny

Napisany przez fritz
Obecnie obserwuje trzy tytuły, którym przewiduję udane święta Bożego Narodzenia: Logitech Swatch Richemont Mam już niewielką ilość Logitecha, Swatcha sprzedałem w marcu za 216,50 i niestety nie kupiłem go ponownie w okresie spadkowym, a w Richemont jestem nowicjuszem. Teraz moje pytanie do doświadczonych giełdowych graczy: Czy ktoś zauważył, kiedy te tytuły zazwyczaj osiągają swoje maksymalne wartości przed Bożym Narodzeniem? Czy jest to jeszcze w grudniu czy dopiero po opublikowaniu rocznych wyników, czy gdzieś pomiędzy? Zauważyłem, że Logitech kilka razy miał swoje maksymalne wartości około 4 grudnia, ale nie wiem, czy jest to reprezentatywne. Zobaczymy, czy ktoś ma z tym doświadczenie i czy istnieje ogólna zasada. Pozdrowienia fritz

Napisany przez 2cybercrash
W celu odpowiedzi na tak interesujące pytania, szanowny Fritz, idealnie nadają się do tego analizy wykresów. Na przykład dla Richemont na Swissquote, 5-letni wykres. Nie ma tu sztywnych sezonowych wzorców. Kurs często współgra z rynkiem ogólnym, Richemont jest składnikiem indeksu SMI, dlatego jest silnie sterowany przez różne duże banki. W przypadku Richmontu, latem można zauważyć więcej formacji szczytów niż w grudniu, teraz być może tworzy się szerokie podwójne dno. Może to być nieco problematyczne, próbować gonić kursy po osiągnięciu historycznych szczytów i przy obfitej wycenie? To jednak nie jest rekomendacja.

Napisany przez fritz