Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kto ma dobre doświadczenia z dostawcami kredytów? Kto działa rzetelnie i jest godny polecenia? Na rynku krąży wielu lichwiarzy.

Re: Odmowa kredytu Santander, dlaczego?

Napisany przez bonehelm
Cześć wszystkim,

jestem nowym użytkownikiem na forum i mam nadzieję, że możecie mi pomóc. Chciałem wczoraj skorzystać z finansowania w dużej marce elektroniki. Niestety wniosek kredytowy został odrzucony. Pracuję na czas nieokreślony od 2 lat, z regularnym miesięcznym dochodem netto w wysokości prawie 1900 euro. Posiadam już 2 kredyty w Santanderbank. Jeden z nich został spłacony 1 października 2012 roku, a drugi nadal trwa, przynosząc około 75 euro miesięcznie, pozostało jeszcze około 18 miesięcy (łączna kwota kredytu to prawie 2300 euro). Oba zawsze były regularnie spłacane. Mam również jeden kredyt w Audibank na kwotę około 22000 euro, rozpoczęty 1 sierpnia 2012 roku.

Nie mam wpisu w Schufa. Dlaczego Santanderbank odrzucił wniosek kredytowy na kwotę prawie 1000 euro? Przekroczony limit? Co mogę zrobić, aby dowiedzieć się dlaczego? Zadzwoniłem już do banku, ale nie mogą udzielić mi informacji, a w markecie elektronicznym również mi nie pomagają. Mam nadzieję, że mi pomożecie.

Z góry dziękuję.

Z poważaniem

Napisany przez 2Escorpio
Dlaczego tak się stało, może mieć wiele przyczyn. Na przykład Santander może udzielać jednocześnie tylko dwóch kredytów konsumpcyjnych. Może też się zdarzyć, że twoja zdolność kredytowa na bank jest wyczerpana... Obok wymienionych przez ciebie kredytów na pewno masz również karty kredytowe, debet, inne zobowiązania takie jak umowy telefoniczne. Kryteria udzielania kredytów są różne w każdym banku... Ponadto zazwyczaj nie są one publicznie dostępne. Dlatego nikt nie będzie w stanie podać ci dokładnego powodu, dlaczego kredyt został odrzucony, a jedynie opcje, co mogło być tego przyczyną. Sprzedawca i tak nie ma wglądu w powód odmowy.