- sob sty 04, 2014 1:25 pm
Cześć wszystkim,
krótkie przedstawienie mnie:
Mam 34 lata, od roku jestem żonaty, mam dwoje dzieci (11 i 1,5 roku) i pracuję jako inżynier mechanik.
Chcę spełnić nasze marzenie o własnym domu za kilka lat (około 3-4 lata).
Nasze plany dotyczące potomstwa są w pełni zrealizowane!
Obecnie jako główny zarabiający mam około 2900€ netto miesięcznie (w przyszłym roku dostanę podwyżkę, objąłem stanowisko kierownicze).
Moja firma wypłaca standardowe podwyżki zgodnie z tarifami IG Metall.
Moja żona jest obecnie na urlopie rodzicielskim, ale pracuje dorywczo zarabiając około 300€.
Od maja będzie pracować w niepełnym wymiarze godzin jako fryzjerka, spodziewane dochody to około 400€.
Obecnie spłacamy kredyt za samochód i moje studia w wysokości około 350€ miesięcznie, co oznacza, że za 3,5 roku będziemy z tym skończeni.
Nasz wkład własny został znacznie zmniejszony ze względu na ślub i narodziny drugiego dziecka i obecnie pokrywa jedynie przypadki awarii pralki czy podobne.
Chcemy od tego roku zacząć/kontynuować oszczędzanie na nieruchomość, mamy już założony kredyt budowlany.
W rzeczywistości nie chcemy budować, a kupić używaną nieruchomość (powiat Lübbecke).
Nasze oczekiwania dotyczą kwoty około 220.000€ plus koszty dodatkowe.
Jakie opcje oszczędzania są dla nas sensowne? Jaką kwotę powinniśmy zaoszczędzić (jak bardzo musimy zacisnąć pasa?)
Jak już wspomniałem, mamy kredyt budowlany, ale jestem bardzo niepewny, czy należy go kontynuować.
kredyt budowlany Schwäbisch Hall
Od 2010 roku
Plan taryfowy Fuchs WohnRente 01 (Riester)
Suma kredytu budowlanego: 50.000€
Oprocentowanie kapitału: 1%
Oprocentowanie spłaty bez WZ/MZ: 4%
Efektywna stopa procentowa kredytu: 3,17% bez WZ/MZ
Aktualnie saldo wynosi 5200€ (opłata za zawarcie kredytu już odjęta)
Czekam na wasze porady.
Osobiście uważam, że kwota około 4000€ do 5000€ rocznie na oszczędności jest możliwa.
krótkie przedstawienie mnie: