Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Kupować produkty inwestycyjne w EUR czy USD?

Napisany przez urhs
Cześć wszystkim, jestem zupełnym nowicjuszem w dziedzinie inwestycji, więc na początku mojej kariery w oszczędzaniu w funduszach mam pytanie: czy należy kupić fundusz w EUR czy w USD? Wersje funduszy w USD wydają się być bardziej udane, nawet jeśli uwzględnimy spadek wartości dolara w stosunku do EUR (patrz poniżej). Ale jak długo to potrwa? Proszę o Wasze spekulacje... Czy istnieje narzędzie do tworzenia wykresów lub coś podobnego, które pokaże mi wartość USD funduszu dostosowaną do EUR? Dziękuję z góry, urhs Przykład 3-letniego rozwoju: euro <> USD (-14%) BGF World Mining Fund EUR (+7%) BGF World Mining Fund USD (+25%) Baring Hong Kong China EUR (34%) Baring Hong Kong China USD (57%)

Napisany przez EuroPaule
urhs pisze: Przykład 3-letniego rozwoju euro<>USD (-14%) BGF World Mining Fund EUR (+7%) BGF World Mining Fund USD (+25%)
Cześć, Ponieważ prawdopodobnie jesteś inwestorem z obszaru euro, wyższa wydajność w USD Ci nie pomoże. Na końcu liczy się tylko to, co dostajesz na swoje konto w euro. Jest to wtedy to samo co na udziale EUR. Masz tylko więcej pracy i kosztów, jeśli chcesz inwestować z obszaru euro w USD. Lepiej więc zostań przy euro. Pożądane przez Ciebie porównanie znajdziesz na fondsweb.de . Porównując tam (narzędzia/porównanie wykresów) obie klasy akcji są zupełnie tożsame, co nie powinno dziwić. Przy załączonej grafice znajduje się także zabezpieczona przed ryzykiem walutowym wersja, ale to również nie przynosi zbyt wielu korzyści. Pozdrowienia, Paule

Napisany przez urhs
Dziękuję - dobry link i pouczająca odpowiedź!!

Napisany przez Dasdi1970
Jeśli to możliwe, chciałbym kupować w CHF! dolar już umarł, a euro również pożegna się w 2014 roku!

Napisany przez EuroPaule