Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Student mający 25000 euro boi się inflacji.

Napisany przez barnabas
Cześć wszystkim, kilka słów o sobie. Mam 27 lat, studiuję na kierunku nauczycielskim (około 3 lata do końca). Teraz do mojego problemu - bardzo boję się inflacji. Udało mi się oszczędzić około 25000 euro przez praktykę, prace dorywcze itp. Obecnie pieniądze są ulokowane na koncie oszczędnościowym. Jak wszyscy doradzają, jasne. Najlepiej teraz kupić Dom lub mieszkanie i skorzystać z korzystnych możliwości finansowania. W ten sposób pieniądze są ulokowane w aktywach rzeczowych, a inflacja może szybko spłacić długi. Niestety jako studentowi nie jest mi to możliwe, ponieważ nikt nie udzieli mi kredytu bez stałej pracy. Moje pytanie brzmi teraz, co mam zrobić z moimi 25000 euro. Nie zależy mi na dużych zyskach z tytułu odsetek czy czegoś podobnego, chcę tylko, aby moje pieniądze zachowały swoją siłę nabywczą. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i sugestie.

Napisany przez micheldeutscher
Chciałbym to podzielić. Stworzyć pięć stosów po 5000 euro czyli 25 000 euro. Następnie starym, ale sprawdzonym sposobem zainwestować w coś, co się rozumie, nadzoruje i wie, co wyjdzie na końcu. Zawsze wybieraj najlepszą stopę oprocentowania lokat terminowych dla nowych klientów przy kwocie 5000 euro. Jeśli staje się ona mniejsza, wypowiedz umowę, poszukaj nowego banku i zawsze starać się osiągnąć od 2,5 do 3%. W międzyczasie rozważyć ciekawe oferty lokat terminowych. Oprocentowanie jest obecnie bardzo niskie, kiedyś z 4,5% wzrosło do 5,5%, a potem do 7,0%. Kiedyś miałem około 15 kont lokat terminowych. Ale te czasy minęły... wszystko jest trochę skromniejsze. Pozdrowienia

Napisany przez ProperSoul