Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Inwestycje finansowe dla studentów - czy to sensowne?

Napisany przez studentchen
Dobry wieczór,

planuję lepiej zainwestować swoje pieniądze, które obecnie są w całości ulokowane w Banku Szkocji (lokata terminowa). Po pierwsze, chciałbym zaznaczyć, że nie interesują mnie ryzykowne inwestycje, takie jak akcje, fundusze itp. Chciałbym ulokować pieniądze tak bezpiecznie, jak to możliwe.

Krótko o mojej sytuacji finansowej: Jestem studentem i mam regularne dochody, które pokrywają przeważnie moje wydatki. Czasami więcej, czasami mniej. Dlatego zależy mi na elastycznym ulokowaniu części środków (np. na lokacie terminowej). Obecnie na koncie lokaty terminowej mam 11 000€.

Planowałem ulokować kwotę od 5 000€ - 7 500€ na 3 lata, ponieważ jestem przekonany, że nie będę potrzebował tych pieniędzy w najbliższym czasie.

Aby osiągnąć trochę elastyczności z lepszą stopą zwrotu, chciałem ulokować kolejną część (około 1 500€ - 3 500€) na 1 rok na lokacie terminowej i wtedy za rok zdecydować, co z nią zrobić.

Resztę pieniędzy zostawiłbym na koncie lokaty terminowej. Nie wiem jednak jeszcze, ile chcę zostawić na koncie lokaty terminowej. Miesięczne wydatki zazwyczaj są pokrywane z dochodów, dlatego myślę, że elastyczność 2 000€ (na lokacie terminowej) byłaby wystarczająca.

Krótkie podsumowanie:
- Większość (co najmniej 50%) na 3 lata na koncie lokaty terminowej
- Około 25% na 1 rok na koncie lokaty terminowej
- Resztę zostawić na koncie lokaty terminowej na wypadek nagłych sytuacji

Co sądzicie o moim planie? Czy jest sensowny, czy totalną głupotą?

Jak zainwestowalibyście w mojej sytuacji?

Bardzo bym się ucieszył z odpowiedzi!

Napisany przez 2Bolitho
Decyzji ostatecznie nikt za Ciebie nie podejmie. Jeśli wydaje Ci się to sensowne, to po prostu to zrób. Kwoty i okresy czasu są stosunkowo przejrzyste.