Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Zabezpieczanie oprocentowania / planowanie przyszłości

Napisany przez theAzzi
Hej!

Jestem nowicjuszem zawodowym i obecnie poważnie zastanawiam się nad zabezpieczeniem na starość.

W planach mam zakup własnego mieszkania.

Ponieważ obecnie stopy procentowe są tak niskie, chciałem zabezpieczyć sobie niskie odsetki na przyszłość za pomocą umowy na oszczędzanie budowlane.

Przewidywany czas zakupu: 3-5 lat. Moje obecne dochody to około 40 tys. brutto - ale prawdopodobnie wzrosną do około 50 tys. brutto do czasu zakupu. Moja partnerka życiowa zarabia jako pomoc medyczna niestety nieco mniej.

Obecnie mogę bez problemu odłożyć około 200€ miesięcznie, od połowy przyszłego roku 300-400€. W przyszłości prawdopodobnie odziedziczę również 2 nieruchomości (jedna warte około 50-60 tys. (obecnie wynajęta), druga warta około 150 tys.). Obydwie w mieście, które nie interesuje mnie.

Szacowana wartość zakupu nieruchomości: około 150 tys. (plus powiedzmy 10-20 tys. na remont / przebudowę)

Pytania:

- Ogólnie polecane artykuły / strony internetowe / FAQ na temat umowy oszczędzania budowlanego
- chętnie otrzymam już konkretne wskazówki, które dostawcy i modele finansowania byłyby dla mnie opłacalne

Wiem, że zrobiłem mało pracy wstępnej, za co chciałbym przeprosić! Chciałbym po prostu jak najszybciej zacząć oszczędzać i mam nadzieję uzyskać tutaj bardziej szczerą / wieloaspektową ocenę niż na stoisku bankowym lub sensowne wskazówki, aby móc lepiej oceniać konkretne oferty.