Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych ubezpieczeń.

Re: ubezpieczenie od niezdolności do pracy WHEN plan budowania majątku i plan bezpieczeństwa AM)

Napisany przez Frischling
Cześć wszystkim,
Najpierw trochę tła: Studiowałem i od listopada pracuję w renomowanym producencie samochodów.

Obejrzałem teraz ubezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy. Moi rodzice mają już kilka polis przez niemieckiego doradcę finansowego, dlatego skontaktowałem się z osobą, do której zwracali się moi rodzice.

Poleciła mi teraz plan budowania majątku i zabezpieczenia firmy Aachen Münchener. Jestem zupełnym laikiem w tej dziedzinie i niestety nie potrafię się tym zbytnio zachwycić. Przeszukałem już kilka formularzy, ale wciąż nie wiem, czy ta droga jest dla mnie dobra, czy też nie jestem w jakiś sposób oszukiwany.

Miesięczna składka w wysokości 200 € składa się z:
Budowa majątku - 136,38 €
ubezpieczenie zdolności do pracy (zwolnienie z opłat) - 13,63 €
ubezpieczenie zdolności do pracy (renta z tytułu niezdolności do pracy) - 84,24 €
ubezpieczenie na wypadek choroby - 6,12 €
ubezpieczenie na wypadek śmierci - 1,88 €

Wyższe składki na ubezpieczenie zdolności do pracy wynikają z faktu, że dwa miesiące temu wykręciłem ramię i przeszedłem operację.

Teraz interesuje mnie, jaka jest ogólna opinia na temat danych ubezpieczeń, ponieważ zupełnie nie potrafię ocenić, czy w gruncie rzeczy jest to dobre czy złe. Jednym z powodów moich wątpliwości jest to, że budowa majątku odbywa się poprzez fundusze akcyjne, co niesie ze sobą pewne ryzyko.

Moja kontaktpersona doradziła mi, abym podpisał umowę jeszcze w 2012 roku, gdyż warunki w nowym roku będą droższe. (Umowa jest już u mnie i nie może zostać unieważniona przez 4 miesiące)

Teraz zastanawiam się, czy w przeciągu około 6 miesięcy, gdy mój bark będzie w pełni wyleczony, ubezpieczenie (ewentualnie inne) powinno być tańsze. A może się mylę...?