Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: Czy mogę zmienić taryfę w prywatnym ubezpieczeniu zdrowotnym po latach?

Napisany przez ADMCI4
Po ukończeniu studiów zostałem członkiem prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego, ponieważ jestem nauczycielem państwowym. Dzięki temu otrzymuję zarówno dotacje od ubezpieczyciela zdrowotnego, jak i od tzw. Beihilfe.
Obecna taryfa, którą mam, zawsze wystarczała mi. Jednak ostatnio moje potrzeby w tej kwestii bardzo się zmieniły.
Muszę odbyć terapię psychologiczną, która nie jest w pełni pokrywana.
Czy po wielu latach mogę teraz zmienić taryfę w ubezpieczeniu zdrowotnym?
Czy wiąże się to z wyższymi kosztami?
Pozdrawiam, Kermit

Napisany przez 2Escorpio
Hej,

to teoretycznie możliwe, ale absolutnie niezalecane.

1. Od końca grudnia istnieją taryfy unisex, oznacza to, że mężczyźni teraz płacą dokładnie tyle samo co kobiety... co oznacza zwiększenie opłat dla mężczyzn (wydając się po twoim nicku, którego jesteś mężczyzną).

2. Składki ubezpieczenia zdrowotnego prywatnego w ciągu ostatnich lat znacząco wzrosły...

3. Jeśli wybierzesz lepszą / wyższą taryfę, będziesz musiał przejść ponownie badanie zdrowotne, podczas którego wcześniejsze choroby zostaną albo wyłączone z ubezpieczenia, albo będą powodować dodatkowe koszty, np. w przypadku terapii psychologicznej.

Jako wcześniejsza choroba uznaje się tę, którą lekarz już zdiagnozował. Nie ma znaczenia, czy była ona dotychczas leczona czy nie.

Pozdrawiam, esco

Napisany przez Matthew Pryor
1. Od końca grudnia wprowadzono stawki unisex, co oznacza, że mężczyźni teraz płacą tyle samo co kobiety... co oznacza, że stawki dla mężczyzn zostały podwyższone. (Zakładając, że jesteś mężczyzną na podstawie twojej nazwy użytkownika).