Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na tematy związane z pracą i zawodem.

Re: Praktykant, 720€ brutto, Jakie wsparcie jest możliwe?

Napisany przez ZauberPole
Cześć! Mam 20 lat i od 1.8.2012 pracuję jako informatyk w firmie oddalonej o 50 km od domu. Moje wynagrodzenie brutto wynosi 720 €. Ponieważ byłem bardzo wspierany przez moich rodziców, koszty były jeszcze do zaakceptowania. Jednak od czasu, gdy mój ojciec stracił pracę, sytuacja finansowa staje się coraz trudniejsza. Obecnie mam debet w wysokości 400 euro, aby dotrzeć do miejsca mojego szkolenia, mam długi u przyjaciół i niestety nie mogę dodatkowo pracować (mój szef chciał, abym całkowicie skoncentrował się na swoim szkoleniu). Niestety, mój szef także nie oferuje żadnego wsparcia. Jakiego wsparcia mogę ubiegać się od państwa lub innych instytucji? Czy koszty mojego dojazdu mogą zostać uwzględnione w zeznaniu podatkowym moich rodziców, a w konsekwencji mogę liczyć na dodatkowe pieniądze? Pozdrowienia

Napisany przez verschaukelt
Cześć ZauberPole,

najlepiej jest przenieść się, zabrać wynagrodzenie stażowe (527 netto?) i zasiłek rodzinny (184). W sumie będzie to 711 euro, co oznacza, że otrzymasz więcej niż praktykant uprawniony do alimentów. Na razie nie płacisz podatków. Długie 100 km do pracy dziennie samochodem - to prawie wszystko pochłania....nie wspominając już o czasie przejazdu.....Nie pozostaje w ogóle czasu na dodatkowe zarobki!

Napisany przez ZauberPole
Czy będę mógł ubiegać się o zwrot kosztów dojazdu do pracy?
Bo z internetu trudno naprawdę wywnioskować.
Pozdrawiam

Nie jestem doradcą podatkowym, ale mogę zaproponować dwie sposoby, aby uzyskać wiążącą odpowiedź:

1. Zadzwoń lub udaj się do właściwego urzędu skarbowego i zapytaj - naprawdę to robią!!!

2. Zadzwoń do organizacji pomocy podatkowej i zapytaj tam.